Avatar billede michael.h Nybegynder
18. december 2002 - 22:05 Der er 15 kommentarer

Sim lock

Hej.
Jeg har 2 spørgsmål

1) Er det lovligt at fjerne sim låst på en mobiltelefon.?

2) Hvis ja hvor kan jeg så finde software som kan låse en mobil op. Det er en nokia telefon.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. december 2002 - 22:06 #1
1)ja
2)på nettet ;)
Avatar billede michael.h Nybegynder
18. december 2002 - 22:08 #2
Ved du hvor på nettet
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2002 - 22:08 #3
Du kan ringe til din udbyder, og få koden til simlåsen, når du har tastet dem ind, har du en fri telefon.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. december 2002 - 22:09 #4
peet49 > men hvis han ikke skal betale en herregård, så skal han have haft sit abonement i mindst 6 måneder jo ;o)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. december 2002 - 22:10 #5
forstår egentlig ikke at de simlåser, når det nu er så let (og lovligt) at fjerne den igen
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. december 2002 - 22:10 #6
hvis du bare skal have låst din telefon op og er ligeglad med om du gør det selv. Så tag et smudt ind på denne side ;o)

http://www.simlock.dk/
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2002 - 22:12 #7
qonza.dk>Det er han tvunget til uanset.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. december 2002 - 22:14 #8
peet49 > nope. hvis han har haft sit abonement i mere end 6 måneder SKAL (med tryk på skal) teleselskaberne unlocke din simlås kvit og frit. Har selv fået unlocked min telefon af mit teleselskab (orange)
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
18. december 2002 - 22:19 #9
Hvis du ikke har haft din telefon i 6 mdr er det ikke lovligt med mindre du betaler til teleselskabet som der står
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. december 2002 - 22:22 #10
jakob > det passer ikke helt.

fra simlock.dk (forsiden)

"Det er ikke ulovligt at fjerne simlocken/simlåsen fra sin telefon, men hvis du har købt telefonen med abonnement, skal du selvfølgelig betale dette i de 6 mdr. du har bundet dig til selskabet."
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
18. december 2002 - 22:29 #11
Det var det samme jeg mente
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. december 2002 - 22:34 #12
ok, sådan læste jeg det bare ikke. Troede du mente at han ikke måtte unlocke hans telefon før efter de 6 måneder som han har bundet sig for. Hvilket han jo godt må. ;o)

Selvfølgelig skal han betale sine regninger som han har bundet sig til.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:30 #13
lukketid?!
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. juni 2003 - 10:40 #14
Vidste du, at der er 50.628 åbne spørgsmål?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. juni 2003 - 11:56 #15
*LOL* ja desværre