Avatar billede vincze Nybegynder
17. december 2002 - 13:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opdeling af en tekstfil i flere filer

Hej

Jeg er i besiddelse af nogle kæmpestore weblogs som jeg skal finde nogle data i, men jeg vil gerne klippe dem ud i mindre bidder.

Findes der en doskommando eller lign. der kan opdele 1 fil i flere filer (efter måske at have angive hvor mange mb de nye filer skal være på)

Mvh

Vincze
Avatar billede brianv85 Nybegynder
17. december 2002 - 13:15 #1
nej... ikke så vidt jeg ved....
Det gør der ikke...

Brian
Avatar billede mtj Nybegynder
17. december 2002 - 13:18 #2
hmmmm ikke til flere txt filer, men dele så de kan samles og overføres via diskette så er der et program
Avatar billede brianv85 Nybegynder
17. december 2002 - 13:21 #3
led rundt på download.dk/com så kan det være du finder et nyttigt program...
Avatar billede vincze Nybegynder
17. december 2002 - 13:21 #4
Det drejer sig om filer på ca. 300MB som skal deles op i ca. 100 mb.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2002 - 15:25 #5
problemet er nok at der efter opdeling skal tilføjes en EOF efter hver stump tekst.
EOF (End of file) eller også er det EOT (End of text)

måske et program der kan hente filen ind i hexformat.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
14. januar 2003 - 00:12 #6
Der findes et program, der hedder 4th split! Det er freeware og kan hentes her:

http://tucows.tdconline.dk/system/preview/232048.html

Alternativt kan du flytte filerne over på en Unix / Linux maskine og bruge cut kommandoen.

Håber du kan bruge svaret!

Mvh Jan
Avatar billede vincze Nybegynder
14. januar 2003 - 10:11 #7
Smukt svar! Smukke svar giver smukke point!
Avatar billede snabeljan Nybegynder
14. januar 2003 - 12:57 #8
>Vincze Tak for de smukke ord! :-) Ha' en god dag!

/jan