Avatar billede sustaber Nybegynder
15. december 2002 - 11:42 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

webserver virker slet ikke

Jeg har installeret XP PRO og har forsøgt at installeret PWS/ISS, men når jeg går ind og åbner browseren og skriver localhost, så virker den ikke! Hvad gør jeg forkert???
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 11:43 #1
Har du startet serveren? :O)
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. december 2002 - 11:46 #2
ØH....nu er jeg lidt ny i det her...hvordan gør du det??? ;-)
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 11:52 #3
æhhæ, der plejer vist at komme en genvej som ligger på skrivebordet, til at "håndtere" din server.
Men ellers:
kontrolpanel->administration->tjenester

Her kan du se hvad som kører og hvordan/hvornår det skal køres, bl. a. din IIS

(P.S. Vil klart anbefale Apache, medmindre du vil skrive asp-kode)

http://httpd.apache.org/

og www.sukos.dk/apache/
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. december 2002 - 11:58 #4
Jeg skal lige præcis bruge den til ASP, desværre. Kan ikke se, at den kører nogen steder. skal den starte op af sig selv, eller kan jeg gå ind og starte den manuelt???
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 12:00 #5
hmm, tror at den vist pr. default er sat til at starte hver gang du tænder maskinen.
Men kik efter den under "tjenester" som nævnt
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. december 2002 - 12:04 #6
der er kun startet noget der hedder ISS Admin, men det er ikke selve serveren
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 12:05 #7
Og hvad står der i admin?
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. december 2002 - 12:08 #8
Der står "gør det muligt at adminstreret web og Ftp-tjenester vha. ISS-snap-in"
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 12:10 #9
hehe, kan du ikke administrere din IIS derfra?
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. december 2002 - 12:15 #10
der er slet ikke noget at se vedr. ISS webserver når man går ind på den...!
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 12:18 #11
nåh, jeg kan sgutte huske hvad det hedder, men har du haft genstartet maskinen?
Ellers så prøv det.
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. december 2002 - 12:20 #12
jep, det har jeg flere gange.
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 12:25 #13
er der ikke en genvej til administration af IIS på dit skrivebord?
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. december 2002 - 12:32 #14
nej, over hovedet ikke.
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2002 - 12:36 #15
nå, en måde at finde ud af det på, (jeg VIL ikke selv installere IIS), er jo at bruge hjælpefilen:
start->Hjælp og support

Her kan du søge på IIS.

Gav bl.a. flg. resultat:

Du kan starte Internet Information Services til Windows ved at klikke på Start, pege på Indstillinger og klikke på Kontrolpanel. Dobbeltklik på Administration og derefter på Computeradministration. Udvid noden Serverprogrammer og -tjenester i konsoltræet i MMC (Microsoft Management Console), og marker Internet Information Services.
Avatar billede jjlp Nybegynder
16. december 2002 - 14:42 #16
Tag en komandopromt

start -> kør -> cmd.exe tryk enter

skriv derefter iisreset /start

Det skulle gerne virke

\jjlp
Avatar billede sustaber Nybegynder
16. december 2002 - 15:01 #17
jeg har prøvet at skrive det du foreslår. Men når jeg har skrevet issreset /start, så siger komandoen at issreset ikke blev genkendt som en intern eller ekstern komando, et program eller en batchfil.
Avatar billede jjlp Nybegynder
16. december 2002 - 15:30 #18
prøv ellers med

net start w3svc

\jjlp
Avatar billede janbb Juniormester
16. december 2002 - 15:35 #19
http://localhost/

ref. til en fil f.x. default.html (first choise), som du skal have anbragt i bibbet Inetpub/wwwroot .. ellers kommer der ikke noget ud af det.