Avatar billede nettack Nybegynder
14. december 2002 - 15:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er min CPU for varm ?

Hey !

Jeg har lige købt en p4 (533) 2,4 Ghz processor med er MSI 845GE Max bundkort. Jeg er bare lidt i tvivl om min cpu bliver for varm. Ved idle er den 54C og hvis jeg køre spil kan den godt komme op på omkring 65C.. hvor høj temperatur kan cpu'en klare???

Jeg har kun en køler, cpu køleren. Den som var med processoren.
Hvis jeg tager en af kabinet siderne af falder cpu-temperaturen kun 3-4C!!
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
14. december 2002 - 15:44 #1
Du skal nok smøre noget kølepasta på. Jeg har ikke forstand på hvor høj den må være, men jeg ved at den ikke må være så høj!!!!!!!
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
14. december 2002 - 15:44 #2
Altså hvor høj temparaturen må være
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. december 2002 - 15:46 #3
Det der er nok lidt for højt!...

Den skulle gerne ligge på de der 42-50 stykker..

Suran
Avatar billede nettack Nybegynder
14. december 2002 - 15:47 #4
oki.. men jeg fatter bare ikke hvad det er der gør at den er så høj?? :S
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. december 2002 - 15:53 #5
Hvad er det for en køler du har ?

Suran
Avatar billede mr-bob Nybegynder
14. december 2002 - 15:54 #6
jeg har en P4 2.53 overclocked til 2.76 med standard køler og min idle er 36! så det er meget varmt det der! en P4 kan max klare omkring 80 grader! og så er 65 altså skidt......
har du prøvat tage køleren ud og sætte den på igen, det kan jo være den sidder lidt skævt! ellers så check om der neden under køleren er noget vidt stads, det SKAL nemlig sidde der, ellers skal du have fat i, som benjaminsiger, noget kølepasta!!
Avatar billede nettack Nybegynder
14. december 2002 - 16:12 #7
Nu har jeg tjekket at køleren sidder ordentlig på.. og det gjorde den!
Men det der kølepasta har jeg ikke, kan det så være det der alene forårsager de høje temperaturer?
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
14. december 2002 - 19:49 #8
Ja det kan det, og det er det sikkert også. Prøv og se om det hjælper. Det hjalp iværtifald ved min maskine!!!