Avatar billede dramsgaard Nybegynder
13. december 2002 - 17:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

FTP og Serv-U

Jeg prøver at sætte en ftp-server op for sjov, men jeg kan ikke rigtig få det til at virke. Jeg kan godt få adgang til det på min egen computer, men det virker ikke fra andre computere... hvad er der galt?

Jeg bruger WinXp prof. , Serv-U som FTP prog, og jeg har ingen router.
Jeg har adsl fra tdc med dynamisk IP (har oprettet en konto hos dyndns.dk)

nogen der kan hjælpe?
Avatar billede asdl Praktikant
14. december 2002 - 01:11 #1
Har du slået firewall til ??

Hvis så kik lige om du har givet adgang via ftp
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
14. december 2002 - 23:20 #2
jeg bruger zone alrm pro som firewall, og den er lukket ned når jeg tester ftp...
Avatar billede asdl Praktikant
15. december 2002 - 00:08 #3
XP har også firewall under LAN-Forbindelse - Egenskaber - Avanceret er den slået til der også ??
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
15. december 2002 - 20:50 #4
ja det ved jeg, og den er slået fra...
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
18. december 2002 - 13:50 #5
hmm det ser ud til at eksperten er løbet tør for eksperter!
Avatar billede dollar Nybegynder
19. december 2002 - 11:10 #6
Niks ikke helt....

Den sjover du har modtaget fra TDC (router) kører den med NAT ??

For så skal du nok lige sætte en routing op fra eks ip 80.196.18.123 -> 10.0.0.2
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
19. december 2002 - 12:47 #7
okay det er da et forslag, men prøv lige at læse første linie i andet afsnit igen i mit spørgsmål.... :>
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
15. januar 2003 - 13:37 #8
lukker