Avatar billede soulmanden Nybegynder
11. december 2002 - 15:57 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Installation af phpnuke på webhotel

Hvem kan hjælpe mig med at installere phpnuke (senste verision) på mit webhotel - samt nogle ekstra moduller til galleri til foto, netmeeting, bannerrotation og chat på mit webhotel ??

Det haster !!

har webhotel og mysql
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
11. december 2002 - 16:04 #1
hva er phpnuke ?
Avatar billede soulmanden Nybegynder
11. december 2002 - 16:22 #2
phpnuke.org er et cms
Avatar billede avminarm Juniormester
12. december 2002 - 10:20 #3
hvad kan du ikke finde ud af ?
Avatar billede soulmanden Nybegynder
12. december 2002 - 19:45 #4
at downloade og installere det på mit webhotel . jeg har myslq

kan du hjælpe med det ?
Avatar billede soulmanden Nybegynder
12. december 2002 - 19:46 #5
venligst skriv til fyr32kbh@hotmail.com
Avatar billede avminarm Juniormester
13. december 2002 - 09:04 #6
Jeg kan sagtens hjælpe ;-)

du kan downloade det her: http://www.phpnuke.org/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=1

1 - Er det på din egen server eller hos en udbyder?
2 - har du adgang til phpmyadmin ?
3 - har du oplysninger og host, name, pass og db til MySQL
Avatar billede soulmanden Nybegynder
14. december 2002 - 21:28 #7
ja jeg har phpmyadmin og det er hos en udbyder og jeg har alle oplysninger
mail mig og lad os se om du kan hjælpe mig fyr32kbh@hotmail.com

Ps der er toale om et erotisk websiote for kvinder men der er jo ligemeget da det kun er det tekniske jeg har behov for hjælp til !

fyr32kbh@hotmail.com
Avatar billede soulmanden Nybegynder
14. december 2002 - 21:47 #8
Nu har jeg downloadet phpnuke version 6 til min pc - skal jeg så overføre og installere på mit webhotel eller til mySql admin.

Hvad skal ligge hvor ?
Avatar billede avminarm Juniormester
14. december 2002 - 23:02 #9
er det ikke bedre her på exp.dk - så kan andre evt. få gavn af det?

filerne fra mappen "html" lægger du hvorsom helst du vil, men sandsyneligvis i roden på dit webhotel.

I filen config.php er der følgende linier du skal rette i:

$dbhost = "din host evt. localhost";
$dbuname = "dit bruger navn";
$dbpass = "dit database password";
$dbname = "dit database navn";
$prefix = "nuke"; //nix pille
$user_prefix = "nuke"; //nix pille
$dbtype = "MySQL";  //nix pille - tror jeg hvis du bruger MySQL

I mappen "sql" er der en fil der hedder nuke.sql - denne fil skal du køre i phpmyadmin under "Kør SQL forspørgsel(er) på database" - klik på gennemse og vælg filen nuke.sql og tryk på udfør - herefter skulle tabellerne til Db gerne blive oprettet. Måske kommer der en fejlmedd, men tabellerne er sandsyneligvis blevet oprettet alligevel.

Herefter skulle du gerne kunne indtaste www.domæne.dk og nuke skulle starte op
Avatar billede avminarm Juniormester
14. december 2002 - 23:03 #10
OBS: det er både filer og mapper fra "html" du skal uploade til serveren
Avatar billede soulmanden Nybegynder
17. december 2002 - 11:16 #11
jeg forstår intet af det - beklager men jeg er slet ikke teknisk. kan du gøre det for mig ?
Avatar billede soulmanden Nybegynder
17. december 2002 - 11:17 #12
Hvis du mailer mig får du mit login og div oplysninger
Avatar billede soulmanden Nybegynder
17. december 2002 - 12:59 #13
Avminarm du får pointene men jeg håber du hjælper mig færdig
Avatar billede soulmanden Nybegynder
17. december 2002 - 12:59 #14
min mail igen fyr32kbh@hotmail.com
Avatar billede avminarm Juniormester
17. december 2002 - 13:58 #15
hmm - jeg har mailet ??? - prøver igen
Avatar billede soulmanden Nybegynder
17. december 2002 - 14:44 #16
ok
Avatar billede soulmanden Nybegynder
17. december 2002 - 22:17 #17
har sendt oplysningerne til dig på mail.Har forsøgt selv men kan ikke finde ud af det så jeg håber du hurtigst muligt kan hjælpe mig - lad os fortsætte via mail
Avatar billede soulmanden Nybegynder
18. december 2002 - 09:51 #18
webhotel udbyder er samme sted som hvor jeg har mysql. Har skrevet til udbyder vedr redelegering ? kan jeg gøre andet - hvad skal den redelegering gøre - hvad går det ud på og hvad omfattes ? prisniveau ?
hvordan kan du se der ikke er redelegering?