Avatar billede archos Nybegynder
11. december 2002 - 14:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ProFTPD??

Hej

Jeg har sat en proFTPD server op og køre finno. men jeg har et lille problem jeg ik lige kan regne ud :(

Jeg har sat Defaultroot til /home/ftp/
og der har jeg "mount'ed" de Dir's jeg nu vil dele ud, men

jeg vil gerne ha' at når en bruger som er oprettet på systemet logger ind skal kunne se sit home-dir, men ik starte i det.

kan man det? hvis ja hvordan? :)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. december 2002 - 16:23 #1
i så fald skal du lave et symlink fra /home/ftp til brugerens eget homedir...
Avatar billede archos Nybegynder
11. december 2002 - 17:48 #2
ja oki, men hvordan kan den vide om det er Bruger1 eller det er Bruger2,3,4 osv. der logger ind? for bruger1 skal starte i /home/ftp/ hvor han kan se SIT home og hvad ellers jeg deler ud. det samme skal bruger2, bare han skal se SIT home.
Avatar billede archos Nybegynder
11. december 2002 - 17:49 #3
btw troede jeg ik sym-links virkede? så det vil jeg også gerne ha en forklaring på hvis det er muligt :)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. december 2002 - 18:26 #4
jeg er ikke helt sikker på, hvordan det virker i proftpd, men jeg er næsten sikker på, at det virker på samme måde som i pureftpd, hvor et symlink til fx / reelt vil ophæve det chroot, du sætter...
Avatar billede postndk Nybegynder
11. december 2002 - 18:36 #5
kan man ikke lave noget lign i dit /home/ftp

ln -s homedir ~/
Avatar billede archos Nybegynder
11. december 2002 - 21:31 #6
Det SKAL (hvis muligt) :( være som jeg har beskrevet,
Avatar billede archos Nybegynder
11. december 2002 - 21:32 #7
nå oki sorry jeg læste lige forkert, jo måske, et forsøg hver
Avatar billede archos Nybegynder
12. december 2002 - 09:48 #8
Er der så en der kan forklare mig hvad der skal stå i proftpd.conf for at den kan forstå et sym-link, og ikke bare tro det er en fil??