Avatar billede slumse Nybegynder
10. december 2002 - 17:06 Der er 12 kommentarer

Bliver smidt af adsl hele tiden...

Jeg har haft adsl hos tdc i lidt over et år nu, og det er først nu problemerne opstår.

Jeg kan ikke side på internettet i mere end 2 til 5 minutter af gangen inden jeg bliver smidt af.
Det betyder så, at jeg kan ikke hente filer på ret meget mere end 3 mb af stykket og spille over nettet og sådan noget.

Så ringen jeg selvfølgelig ind til Teledanmarks bredbånds hotline, men de ved selvfølgelig ik en skid. De kommer bare med alle mulige dårlige løsninger. Jeg har også lige prøvet at skifte mit modem, men det hjalp ikke en skid. Så hvad gør jeg nu?

Jeg er 100% sikker på at det er forbindelsen det er galt med og ik computerne(da jeg har 2 som er sat sammen ved hjælp af en switch), da lyset i modem som indikerer at der er forbindelse, hele tiden slukker.

Så jeg vil bare lige høre om der er nogen der har eller har haft samme problem. Og hvis der er nogen der har løsningen på det, så vil jeg blive meget glad.
Avatar billede sthen Nybegynder
10. december 2002 - 17:13 #1
Hvis man ofte mister forbindelsen til sin internetudbyder, kan man faktisk gøre lidt ved det.

Gå ind i kontrolpanel og dobbeltklik på Modem-ikonet. Gå nu ind i Egenskaber, forbindelse og til sidst Avanceret.
I boksen "Yderligere indstillinger" indtastes "S10=50". Nu beholder modemet sin kontakt til udbyderen selv om carrier-tonen forsvinder i op til 5 sekunder.
Avatar billede slumse Nybegynder
10. december 2002 - 17:17 #2
Jeg kan ikke finde noget modem ikon i kontrolpanelet, måske fordi jeg kører xp? Jeg har jo heller "instaleret" et modem på min computer. Jeg bruger jo et ADSL modem.
Avatar billede slumse Nybegynder
10. december 2002 - 17:18 #3
Jeg kan ikke finde noget modem ikon i kontrolpanelet, måske fordi jeg kører xp? Jeg har jo heller ikke "instaleret" et modem på min computer. Jeg bruger jo et ADSL modem.

rettet
Avatar billede flintholm-data Nybegynder
10. december 2002 - 17:25 #4
jeg har selv oplevet samme problem, løsningen hos mig var i email indstillingerne,jeg havde opdateret et eller andet som havde sat "x" i boksen for at den skulle koble af efter at ha tjekket mails, det kunne godt være sådan en lille ting...
Avatar billede slumse Nybegynder
10. december 2002 - 17:34 #5
Det kan jeg ikke få til at hænge sammen, da jeg har 2 computere som kører uafhængigt af hinanden. De er kun sat sammen ved hjælp af en switch.  Og de har begge to samme problem. Så det kan da ik være en computers skyld at lyset i modemet går ud.
Avatar billede slumse Nybegynder
10. december 2002 - 18:08 #6
Er der ik nogen der har oplevet samme problem?
Avatar billede kenp Novice
10. december 2002 - 19:01 #7
jooo jeg har oplevet problemet, men dette var en fejl hos TDC, som skulle "genstarte" et kort nede i centralen, som styrede ADSL til en hel bygning, men dette fandt jeg kun ud af fordi at en af mine venner kørte som teknikker hos TDC, men hotline påstod at der ikke var fejl. eneste mulighed er at bede deres tekninkkere om at få kigget på det.

Og nej selvfølgelig har du ikke noget modemikon, du bruger jo ikke "modem" men ADSL
Avatar billede slumse Nybegynder
10. december 2002 - 21:42 #8
Ok... Jeg har snakket med ENDNU en fyr fra deres vældige hotline, og han sagde han ville få en til at ringe imorgen som havde forstand på det og hvis han ikke kunne hjælpe, ville han fejlmelde linjen. Og hvad får jeg så ud af det?
Avatar billede kenp Novice
11. december 2002 - 08:39 #9
forhåbentlig en til at gøre noget, så du kommer fast på nettet igen!!!
Avatar billede sith. Nybegynder
15. december 2002 - 00:07 #10
det kan også være at din netkort er defekt, det har jeg set før.
Avatar billede hightowerdk Nybegynder
27. december 2002 - 22:11 #11
har du en linksys router?
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 14:37 #12
husk at lukke spørgsmålet igen!!