Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
10. december 2002 - 14:36 Der er 8 kommentarer

ISA PROXY SPØRGSMÅL

Hi

Vi har en ISA proxy installeret, dog uden firewall.

Det hele ruller fint, men et irritationsmoment er dog, at hvis man skriver forkert URL låser browseren i ca. 2 min. før brugeren igen kan få lov til at skrive noget.

Hvor findes den indstilling, hvor ISA'en prøver i 2 min. før den opgiver .... ????

/KAX
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
10. december 2002 - 14:45 #1
er dette på en Client el på selve isa serveren?
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
10. december 2002 - 15:05 #2
Det er på alle Clienterne.

De er iøvrigt sat til at bruge proxy via "http://ISA1NT:8080/array.dll?Get.Routing.Script" som er sat under "Use Auto conf. script".
Avatar billede celzo Nybegynder
10. december 2002 - 15:27 #3
for mig høres det ud som om der er et DNS problem, har clienterne problemer med at resolve??
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
10. december 2002 - 15:50 #4
Celzo .... Nope ingen problemer med at resolve.

Hvis man fravælger at bruge proxy, dvs. fjerne fluebenet i "Use Ato Conf. Script" er der ingen ventetid.

DNS går til vores alm. DNS og vores clienter iøvrigt også gør - måske skulle man springe dette led over og gå direkte til udenbys-DNS-opslag ..
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
15. januar 2003 - 08:05 #5
Samme ventetid med udenbys-DNS-opslag.

Ender nok med, at jeg kører brug direkte proxy istedet for at bruge nævnte script. Det betyder dog, at man ikke mere kan surfe hvis proxy'en går ned, det kunne man før hvis man havde aktiveret "direct access hvis problemer"
Avatar billede peterlund Nybegynder
13. februar 2003 - 14:36 #6
har du et 'return "DIRECT"' direktiv i dit script?
Avatar billede erp Nybegynder
04. juni 2003 - 01:50 #7
Har du husket at slå "Automatic detect settings" fra i browseren?
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
20. februar 2004 - 12:51 #8
Vi kører nu uden scriptet.