Avatar billede torbenrohde Nybegynder
07. december 2002 - 21:30 Der er 5 kommentarer

Taster låser - MS Natural Pro Keyboard

Jeg har et problem med mit Microsoft Natural Pro tastatur.

En gang imellem "låser" tasterne, lige som om jeg holdt tasten nede. Hvis jeg bare arbejder med computeren (fx skriver i et tekstdokument) er det shift eller control tasten der pludselig opfører sig som om jeg holdt den nede, og hvis jeg spiller spil (har vist kun oplevet det i 3D shootere) kan det være alle taster...... behøver jeg sige at det er _rimeligt_ irreterende :/

Så vidt jeg kan se kan det ikke være et opsætningsproblem, og vist heller ikke en hardware fejl, da jeg har problemet både på min hjemme-computer og min arbejdscomputer som er forskellige på følgende måder.

- Den ene kører Windows 98, den anden kører Windows 2000.
- Det ene tastatur er købt 4-5 måneder efter det andet.
- Den ene har AMD processor, den anden Intel processor.

Begge tastaturer har så vidt jeg kan huske gjort det lige siden jeg købte dem. Jeg kan ikke forestille mig at jeg er den eneste med det problem, da jeg har det på to så forskellige computere, men kan ikke finde noget information om det nogen steder.

Er der nogen herinde der har et bud, eller endnu bedre, en løsning på problemet ??
Avatar billede zliber Nybegynder
07. december 2002 - 21:47 #1
Dette har intet med et svar at gøre... Bare et spørgsmål til dig selv "torbenrohde" -
Hvorfor har du et tastatur som du har problemer med, som du ikke kan løse. Og efter 4-5 måneder hvor du endnu ikke har fundet fejlen - Så går du hen og køber et tastatur mage til - Til en anden computer?
Avatar billede torbenrohde Nybegynder
07. december 2002 - 22:06 #2
Af tre grunde :

- Det første havde jeg kun havde som arbejdstastatur (og problemet er _mest_, frustrerende i spil)
- Jeg troede det måske var mit system/opsætning der var noget galt med
- Det er et godt tastatur, og når man vænner sig til det har man ikke lyst til at gå tilbage til et "normalt" tastatur.

Desuden syntes jeg det er utroligt hvis dette problem er uløseligt, da der trods alt nok er blevet solgt nogle millioner af den slags tastaturer på verdensplan (..... og Microsoft ville da aldrig lade deres kunder i stikken med defekte produkter :o)

-- TILFØJELSE TIL SPØRGSMÅL :
Når tasterne låser løser man det ved at trykke hurtigt på en 2-3 taster en masse gange.
Avatar billede zliber Nybegynder
07. december 2002 - 22:09 #3
Det er bare i orden - Det var ikke negativt ment - Det lyder bare lidt underligt lige når man læser det - Håber du finder svar - Jeg kan desværre ikke hjælpe.!
Avatar billede torben.s Nybegynder
08. december 2002 - 16:19 #4
jeg har haft samme problem med et andet keyboard. problemet kan opstå pga. slidte/dårlige kontaktflader. det som tasterne trykker på er 2 lag plastic hvor der er to kontakt punkter, hvis de er slidt kan der ligge rester af det materiale som er brugt til at lave kontakterne og det gør at tasten kan "kortslutte" fra tid til anden.
løsning: skil ad og rengør mellem de 2 plasticlag inde i keybordet.
mvh torben
Avatar billede torbenrohde Nybegynder
08. december 2002 - 20:12 #5
njaaa, men jeg mener at de har gjort det næsten fra starten.... Den gør det også på alle de forskellige taster, så jeg tror det ikke, men jeg prøver da lige at se om det er nogenlunde til at skille ad.