Avatar billede ck_dk Nybegynder
07. december 2002 - 13:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tele Danmark Bredbånd, 2 computere og en hub

Jeg har købt Tele Danmark Bredbånd, med fast IP, og har i huset 2 computere, som gerne begge skulle på nettet.
Med Tele Danmark Bredbånd medfølger der et ADSL modem, og ikke en router.

Kan det lade sig gøre at dele internetforbindelsen gennem min hub ?

Venlig hilsen CK_DK
Avatar billede 7degreez Praktikant
07. december 2002 - 13:54 #1
Brug et netværkskabel (cross)
Avatar billede ck_dk Nybegynder
07. december 2002 - 13:55 #2
der er kun et netkort i hver maskine...
Avatar billede riversen Nybegynder
07. december 2002 - 13:57 #3
du kan godt dele forbindelsen gennem en hub, men det kræver at en af dine pc'ere fungerer som router...dermed skal den ene pc have 2 netkort og være tændt hvis pc2 skal på internettet. Jeg vil anbefale dig at købe en router.
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
07. december 2002 - 13:58 #4
Du kan bestille Linksys via TDC ... den har indbygget switch ... koster 24 / mnd og 250 i oprettelse.
Avatar billede initializing Nybegynder
07. december 2002 - 14:05 #5
Køb en ROuter via www.edbpriser.dk så kan begge maskiner være på nettet.
Avatar billede fjorbak Seniormester
07. december 2002 - 20:06 #6
Hej
Du kan leje en router gennem TDC for 18 kr om måneden og den er meget let at sætte op hvis du bruger den anvisning som medfølger, du får i de nyeste du lejer også en swicth hvor du kan sætte 4 pc til, og der anvendes alm. RJ 45v kabler. Det kan bemærkes at en router koster omkring 2600,00 kr ca

jf
Avatar billede fjorbak Seniormester
07. december 2002 - 20:07 #7
Jeg har selv en sådan,

jf
Avatar billede riversen Nybegynder
08. december 2002 - 10:54 #8
hvad er der galt med mit svar?