Avatar billede pringle Nybegynder
06. december 2002 - 14:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilgang til "eksternt" register

Problemet er som følger:

En vens W98 brød pludseligt "sammen", hvorfor jeg tog hans HD ud, satte den i min egen maskine, og fandt og fjernede en virus (KAK-orm), som tilsyneladende havde været årsagen. Beskrivelsen af ormen omtalte at den havde det med at genstrate maskinen.
Da jeg senere satte HD'en tilbage i vennens maskine var problemet ikke løst, hvilket jeg (efter bedste overbevisning) tror skyldes, at virussen har ændret i registret. Der er i hvert fald et vindue ved navn "RunOnce", som popper op og melder fejl. Og jeg har før haft bøvl med den reg.nøgle ved en anden virus.

Så spørger jeg, idet hans W98 system er utilgængeligt, selv i Safe Mode: kan man tilgå hans reg.database fra min maskine - altså, hvis jeg sætter hans HD i den? Jeg ved det har noget med USER.DAT at gøre (tror jeg da), men kan det lade sig gøre at "loade" hans reg.database og slette de fejl, der måtte være?
Jeg prøvede kort før, men filen er krypteret - og lader sig ikke ændre via f.eks. Notepad.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
03. februar 2003 - 15:26 #1
Den popper op ´med en fejl, fordi windows ikke kan finde det program, som virusen vil køre.

Du kan fjerne denne sti, som den henvender sig til på din vens maskine, enten ved at tilgå registereringsdatabasen eller win.ini.

I registereringsdatabasen led i :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\RUNONCE

Slet herfter den reference, som fejlmeddelsen viser.

Samtidig kig også i win.ini og for en sikkerhedsskyld system.ini, der ligger i din vens windows bibliotek og fjern referencerne, som fejl meddelsen giver.
Husk blot her at slette stien og ikke hele linien...
Avatar billede pringle Nybegynder
03. februar 2003 - 16:44 #2
Det endte med at vi reformatterede og gemte fra HD'en over på en anden maskine =)
Men du får point, fordi jeg er så flink :D
Nej...tak for svaret, i det mindste ;)
Avatar billede mickey777 Nybegynder
04. februar 2003 - 08:49 #3
Det var så lidt :-)