Avatar billede stylos Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

installationscdrom programmering

Hej.
Jeg vil gerne lave en cd-rom til at installere internetforbindelser for et teleselskab. Gerne programmeret i java, delphi, pascal, vb,c, c++, men også gerne sprog jeg ikke kender
Avatar billede kasseper Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:51 #1
OK men hvad er det du vil give point\'sne ud til ???
Jeg tror vist at du skal have en lidt størrer pung op hvis du vil have en til at lave det.
60 point er ihvertfald ikke nok.
Måske hvis du sætter et 4 tal i enden, tager tværsummen og ganger med 1000, så er du måske ved at være der......
Avatar billede stylos Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:55 #2
Hej - Jeg har ikke tænkt mig at lade andre programmere det, men selv gøre det - men det kunne være rart, hvis der er nogle der har nogle tips til hvordan, da det er et område jeg ikke har kigget på før og da det vil gøre det væsentligt hurtigere for mig at komme igang, hvis jeg får et godt udgangspunkt.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:20 #3
Hvorfor ikke benytte sig af allerede gode alternativer som Install Shield, i stedet for selv at lave det ?
Avatar billede lrj Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:37 #4
tigerdyr> du har ret - det skal man aldrig være blind overfor. Og InstallShield styrer :)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:17 #5
Det gør det nemlig... og skal det være til flere forskellige platforme er der også Install Shied Java Ed.
Der vist også et der hedder WinInstaller eller sådan noget i den dur
Avatar billede stylos Nybegynder
17. oktober 2000 - 14:11 #6
Hej Tigerdyr.
Jeg synes faktisk det var et udmærket svar - du kan jo sende det som et svar og få point?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
17. oktober 2000 - 20:10 #7
takker :o)
Glæder mig at du kunne bruge det! (det er trods alt et nemmere alternativ, end selv at programmere en installer)
Avatar billede vbghost Nybegynder
17. oktober 2000 - 20:44 #8
Install Shied: KOSTER PENGE!

Det gør VISE Installer ikke (gratis=kun hvis prgorammet er freeware), den findes både til Mac og PC? Og det bliver benyttet af næsten alle firmaer nu (Adobe, 3dfx, Id software, Nullsoft (winamp), m.f.). Så hvis jeg skulle vælge det ville vlaget falde på VISE..

En ting til: Hvis du skal lave en cd-rom (som fx. Get2Net har) kan det ikke gøres i en installer program (hvis det kan, bliver det sku svært). Derfor ville jeg vælge program såsom Delphi (3.0 er gratis) eller VB, og hvis du er en hardcore type vælg VC++. Hvis jeg var dig ville jeg helt klart vælge de visuele programmer (delphi og vb (helst vb)), siden du kan lave en grænseflade der er rigtigt brugervenlig for alle, og så er det sku slet ikke svært...

En ting til: Hvordan har du (tigerdyr) tænkt dig at lave API calls fra en installer program, til fx. at oprette en internet forbinelse?

ellers ikke mere.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
17. oktober 2000 - 21:23 #9
>>vb, hey det var blot et foreslag... det er trods alt en \"pre-made\" installer.
Personligt har jeg gode erfaringer med den