Avatar billede kazz_gee Nybegynder
05. december 2002 - 18:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kopiering fra RAW CD til NTFS?

Hej,

Jeg har brændt en cd på en MAC, hvor filsystemet på cden åbenbart er RAW. Jeg kan sagtens se filerne på CDEN når jeg sætter den i min PC, men når jeg prøver at kopiere filerne siger den "file structur corrupt"?
Jeg mener det var en win98 maskine vi også prøvede på, og den kunne af en mærkelig grund GODT åbne den?
Nogle gode forslag?
Avatar billede macintosse Nybegynder
05. december 2002 - 19:11 #1
Alle dine filnavne skal have efternavne fx .eps eller .tif før pc’en kan læse dem.
Du skal brænde dine cd’er som iso9660 så har bør din pc kunne bruge filerne.
Avatar billede kazz_gee Nybegynder
05. december 2002 - 23:00 #2
Ja det fandt jeg jo efterfølgende ud af, men det har jeg ikke gjort. Filerne hedder .mov, så jeg ville høre om der var en måde at konvertere dem til NTFS på? jeg mener, hvis win98 kan læse dem burde XP jo også, men det kunne jo være man skulle gøre noget bestemt først?
Avatar billede dorkstar Nybegynder
12. december 2002 - 12:42 #3
.mov er Apple QuickTime's native filfomat. Installér QuickTime på PC'en, så sku' den være klaret.
Avatar billede kazz_gee Nybegynder
12. december 2002 - 14:36 #4
Det var det der med ISO9660... problemet var, at jeg havde brændt cden på en ekstern brænder første gang, som ikke spurgte hvilken måde den skulle brænde på. Så jeg prøvede på en iMac med indbygget brænder, og den spurgte ganske rigtigt om den skulle brænde i ISO9660 og så var der 2 andre formater..