Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
05. december 2002 - 08:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Installation

Hej

Kan nogen hjælpe mig i gang med at installere PostgreSQL på Apache 1.3.27 på Windows XP platform. Evt. et tutorial...

VH

Anders Thingholm
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
05. december 2002 - 08:58 #1
...Apachen er oppe
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
05. december 2002 - 09:04 #2
hvad mener du med at installere PostgreSQL på Apache? Du installerer den vel bare på din windowsbox.
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
05. december 2002 - 09:20 #3
windowsbox ? Jeg er ikke med.
Avatar billede ladyhawke Novice
05. december 2002 - 09:57 #5
Mht. Windowsbox, jeg tror bare han mener din computer med windows på...
Avatar billede ladyhawke Novice
05. december 2002 - 10:03 #6
Her står hvordan der intalleres på windows...

http://www.postgresql.org/idocs/index.php?install-win32.html
Avatar billede ladyhawke Novice
05. december 2002 - 10:07 #7
Det lyder nu lidt besværligt (har ikke brugt PostgreSQL), kan du ikke bruge MySQL i stedet, den re noget nemmere at installere...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
05. december 2002 - 10:16 #8
mysql er noget lettere at installere - især fordi den findes i en decideret windows version... så vidt jeg ved, fås postgresql ikke til windows, og vil man have den til at køre, skal man rode med cygwin...

desuden har postgresql intet med apache at gøre... apache er en webserver og postgresql er en databaseserver... de to har umiddelbart intet til fælles, før eet eller andet serverside sprog som eksempelvist perl eller php limer dem sammen...
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
06. december 2002 - 09:38 #9
Hej igen

Hvis der ikke findes en decideret Windows version, holder jeg mig til MySQL.

Tak for hjælpen alle sammen!

VH

Anders
Avatar billede ladyhawke Novice
06. december 2002 - 15:52 #10
Velbekomme :o) God fornøjelse