Avatar billede sholck Nybegynder
04. december 2002 - 20:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Webspeed problemer

Hej Eksperter,

jeg har to PC'ere og et kabelmodem fra Webspeed samlet i en switch, og i min verden betyder det, at begge PCere gladeligt kan sludre med hinanden og selvstændigt gå på nettet, not so!! (jeg betaler for 2 IPere)

Jeg kunne først ikke få PCerne til at sludre sammen, de ville gerne gøre det over nettet, men det fungerede ikke. Ved eksperternes hjælp, fik jeg sat den ene PCs ip til noget fast, som var indenfor den andens range og de kunne nu kommunikere sammen, men jeg kunne ikke komme på nettet fra den ene.

Som jeg forstå det, så skal jeg bruge den ip, jeg får tildelt for at komme på nettet, men da den ene PC får en WAN-adresse (har en ekspert fortalt mig) så kan de ikke kommunikere over min LAN.

Er det et problem hos min ISP, eller kan det løses. Supporten fattede ikke en brik af problemet, men de vidste at jeg ikke selv kunne vælge en eventuel fast IP.
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. december 2002 - 21:03 #1
enten skal du give dine 2 maskiner 2 LAN ip adresser... så kan de snakke sammen, men ikke gå på nettet.

du kan lade begge maskiner få de 2 ip adresser fra stofa, så kan de gå på nettet, men ik snakke sammen.

køb en router... den eneste udvej hvis de ik kan hælpe i supporten.
Avatar billede sholck Nybegynder
04. december 2002 - 21:13 #2
Jeg fik lige brugt ventetiden til at skrive en bitter mail til Webspeed support.
Jeg har lidt på fornemmeren at jeg skal skifte ISP.
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. december 2002 - 21:14 #3
skifter du til tdc så får du samme problem, lav en søgning på eksperten... *G*

køb en router.. den koster 400 kroner... plus du på den måde kun skal betale for 1 ip adresse.
Avatar billede sholck Nybegynder
04. december 2002 - 21:28 #4
Webspeed = TDC
Jeg har lige snuset til STOFA, men 400 spir er billigere end oprettelsen, så tak for tippet.
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. december 2002 - 21:30 #5
TDC = andet end webspeed

:o)
Avatar billede sholck Nybegynder
04. december 2002 - 21:46 #6
TDC er mange ting, men skal vi ikke blive enige om at mit TDC Webspeed abonnoment er "problematisk" uden en router. Jeg havde på et tidspunkt ADSL fra TDC, og jeg fik aldrg afleveret hardwaren (hvilket jeg fik lov til at betale for), er der ikke en router imellem??
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. december 2002 - 23:03 #7
du har måske et skillefilter og et "modem"

hvis en af tingene er en sort boks hvor der står speedstream 5xxx på... så har du dig nok en router

men den skal så lige låses op...
Avatar billede realonetwo Nybegynder
06. december 2002 - 18:26 #8
http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=23026
og så sparer du 10 kr om md på din webspeed forbindelse ;-)

Her er nogle kommentar fra andre som har købt denne router.... (fra edbpriser.dk)

        Daniel J. | 19-11-02

Meget god router. Kører fint med Webspeed fra TDC Kabel TV. Meget nem at sætte op, og UnPNP funktionen er bare super! Kan klart anbefales!

        Leveller | 12-11-02

Kanon god router. Nem at sætte, effektiv firewall og god hastighed. Jeg bruger den med et kabelmodem, og det det fungere rigtigt godt. Cloner MACen har netkortet, og så er man kørende.

Kan varmt anbefales.

        Tommy  | 03-11-02

God router,meget let at sætte op,især når man spiller online, den har 5-6 spillezoner lige til at trykke ind og det er nødvendig i mange spil,pågrund af firewallen.
web-server let at sætte op indtast din ip og port 80 (80 er standert)
ftp-server let at sætte op indtast din ip og port 21 (21 er standert)
vi(4 pcer og en web-server) har spillet online 4-5 timer med adls 512/128 uden nedbrud.
Til DeZZa Firewallen er i routeren (lad vær med at pille ved den)
den er din sikkerhed på nettet. PS. Freedom er reklame for Freedomprogrammer.

        DeZZa | 30-10-02

Total fed router men hvor er det som er beskrevet på pakken??? Er det gemt af vejen? Firewall o.s.v kan kun se et program ved navn Freedom hvor man skal betale for at få Firewall på og det er jo så en Software Firewall vil jeg tro hvor er firewallen??????