Avatar billede ducks Nybegynder
30. november 2002 - 14:28 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til IRC server (måske bewareircd)

Hej

Mig og en ven ville prøve for sjov at starte vores egen IRC server, mest for at se hvordan der fungerer. Først prøvede vi med et program der hedder IRCXPro, men det var kun trial og var ikke godt nok af den grund. Så nu har jeg fundet frem til noget der hedder bewareircd som er freeware, men jeg kan ikke finde ud af instille det så man kan blive IRCOp, jeg har skrevet: O:*!*@*.*:test:ducks:10 nederst i IRCD.CONF, men det virker ikke :\ (se: http://www.tomaatnet.nl/~steendijk/irc/manual.html ) Så ville jeg lige høre om nogen kender til det her program, og om de ville hjælpe, eller om nogen kender til andre programmer - helst freeware - de kan anbefale.

Bewareircd hjemmeside: http://www.bewareircd.cjb.net/
Avatar billede pacman Nybegynder
30. november 2002 - 15:14 #1
jeg har en gang brugt ircplus (windows)... men jeg kan ikke huske om det var freeware eller hvad det var..
Avatar billede ducks Nybegynder
30. november 2002 - 15:33 #2
hvor kan man hente det henne?
Avatar billede ducks Nybegynder
30. november 2002 - 15:46 #3
point til den der kommer med et link til IRC Plus - hvis jeg kan få det til at virke
Avatar billede ducks Nybegynder
30. november 2002 - 15:50 #4
har vidst selv fundet det, så den løsning trækker jeg tilbage :)

men vil stadig gerne høre om andre forslag
Avatar billede ducks Nybegynder
30. november 2002 - 16:00 #5
havde jeg så ikke alligevel :(
Avatar billede ducks Nybegynder
30. november 2002 - 17:49 #6
når jeg starter det, siger den at IPPort50.ocx er forældet?
Avatar billede ducks Nybegynder
30. november 2002 - 22:02 #7
fik WIRCD og LakeServ til at virke