Avatar billede cerw Nybegynder
29. november 2002 - 11:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Automatisk hængende indrykning ved punktopstilling

Jeg anvender Word 2002 (Office XP) dansk.
Jeg har lavet en opstillingstypografi ("Num1"), som har problemer med et "Hængende indryk".

Typografien definerer, at
1) "Placering af tal og bogstaver" = Venstre, og derunder "Justering" = 0,4
2) Tabulatormellemrum efter: 1,2 cm, og derunder "Indrykning" = 0,8 cm

Det vil give en punktopstilling der ser således ud:

[0,4cm] 1. [0,8cm] Teksten til punkt 1
[0,4cm] 2. [0,8cm] Teksten til punkt 2
...

- Men! Når teksten til et punkt fylder mere end en linie, står 2.+ linie kun forskudt 0,8 cm ind fra venstre - og ikke 1,2. Således bliver liniernes venstre kant "ujævn".

Spørgsmål: Hvordan får jeg den til at opfatte "Indrykning" som "Hængende indryk"? Det må være det, der er problemet. P.t. har jeg selv defineret, at det ikke kan lade sig gøre, men hvis du kender andre metoder, har du 60 point i vente. Jeg _har_ prøvet at oprette en alm. typografi, som anvender denne opstillingstypografi, og så defineret det på typografi-niveau og ikke opstillingsniveau, men det lader til, at opstillingen "over-ruler" typografien.

Med venlig hilsen
Brian Søgaard
Avatar billede cerw Nybegynder
29. november 2002 - 11:04 #1
Kom i tanke om en løsning 2 sec. efter indlæget... sorry :)
Avatar billede kol Nybegynder
29. november 2002 - 11:43 #2
Da du nu fik rejst spørgsmålet og fandt en løsning, synes jeg, at du bør delagtiggøre os andre i løsningen.

Hilsen KOL