Avatar billede -and1- Nybegynder
27. november 2002 - 22:45 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken HD ?

Hejsa,
jeg skal ud og invistere i en ny hd, da jeg har besluttet at bruge min gamle IBM som backup...!
Mit valg står mellem 80,0 GB Seagate 7200rpm Fluid og 80,0 GB Maxtor 7200rpm 8 MB Cache...!seagate koster 993kr, og Maxtor 1.112, med fragt begge 2... Hvilken skal jeg vælge? Maxtor har jo 8mb cache det er ummiddelbart den eneste forskel jeg kan se! Er den forskel de sidste 119kr værd ???
Håber på nogle gode svar!

Mvh Andreas
Avatar billede tofferman Nybegynder
27. november 2002 - 22:48 #1
Jeg har Seagate´n, og den er jeg glad for. Den er meget støjsvag, og hastigheden fejler heller ikke noget. Men jeg kunne da forestille mig at den der Maxtor er noget hurtigere til at læse mange små filer ind. Men hvor meget det betyder for dit samlede systems ydelse ved jeg ikke. Hvis du har masser af RAM tror jeg ikke du får det store udbytte.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
27. november 2002 - 22:51 #2
Seagaten helt klart. Hvis du er uheldig vil du på ingen måder kunne mærke de 8Mb Cache. Nu ved jeg ikke lige hvilket system du har.
Seagaten er meget mere støjsvag og kører knaldhamrende godt.
Men hvis du skulle vælge noget ren økonomisk, vil jeg anbefale en WD eller seagata 120Gb.

Mvh.
DJM Sercte
Avatar billede zeroxer Nybegynder
27. november 2002 - 22:54 #3
Ja.. jeg ville også helt klart vælge en seagate.. - jeg har en på 60GB og den fungerer som den skal [ har den i 6 måneder nu ]..
Desuden har jeg også en IBM [80GB] den er dog også meget okay.. Men altså.. Seagaten! Eller! Eller! "WD" - de er også meget gode!
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. januar 2003 - 20:20 #4
Har du købt hd´en, og lukker du spm?