Avatar billede klaus-truelsen Nybegynder
27. november 2002 - 20:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har prblemer med at få firewalen til at virke perfekt

Hello..

jeg sidder bag en Cisco677. samtidig med at jeg har nortons antivirus of firewall liggende.. men firewallen virker umidelbart ikke..
kan ikke se når folk port scanner mig. og den har i alt åbnet for over 300 porte.. hvilket jeg ikke synes er helt normal.. sagt på en anden måde.. den virker slet ikke!.. og nej.. (firewallen virkede ubeklageligt før jeg fik routeren)
Avatar billede jinxit Nybegynder
27. november 2002 - 20:52 #1
De 2 ting har intet med hinanden at gøre...

Hvis du ikke er beskyttet er det firewall'en som er problemet... routeren har intet med det at gøre!
Avatar billede klaus-truelsen Nybegynder
27. november 2002 - 21:02 #2
jeg takker :)
Avatar billede klaus-truelsen Nybegynder
27. november 2002 - 21:04 #3
æææh.. hvilken firewall foreslår i så jeg indstallere
Avatar billede jinxit Nybegynder
27. november 2002 - 21:09 #4
Norton's Personal Firewall plejer sådan set at være ok, men jeg kan anbefale følgende:

Zone Alarm (Sålænge du ikke skal sætte Apache2 webserven op på samme pc)
Black Ice Defender

Zone Alarm er freeware, hvis du vælger den mindste udgave og Black Ice skal du betale for. Du skal dog være opmærksom på de forskelle der er mellem de 2 firewalls.

Zone Alarm er lige som Norton PF en applikations firewall, som sikrer sig at sker kommunikation med en applikation uden du har sagt god for applikationen. Black Ice arbejder på ip-niveau, hvor den kontroller og analyserer ALT trafik på netværket mod mulige og kendte farer.
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. november 2002 - 23:33 #5
Hvis du vil ofre 400,- kr. på en dansk kvalitetsfirewall så anbefaler jeg Bitguard. Du får samtlige porte lukket (hvis du ønsker det) og er samtidig usynlig på nettet. Læs mere her: http://www.tryus.dk
Avatar billede klaus-truelsen Nybegynder
28. november 2002 - 07:45 #6
mange takker!!! =)