Avatar billede Trine Nybegynder
27. november 2002 - 20:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Trillian: Hvordan dit og dat!

Hej Trillian Eksperter.

1. Jeg kører Trillian 0.73, hvordan får jeg opdateret til 0.74?

2. Jeg har en drillesyg computer, som skal formateres. Hvordan tager jeg backup af min contactlist ICQ samt MNS?

3. Hvad findes der af smarte ting til trillian, som ikke hører med som standard? Tillægs-programmer mv.?

Mine contacts på Trillians ICQ, er opdelt i flere grupper. Selve opstillingen af grupperne mv. skulle gerne kunne gendannes efter re-installation på den nyformaterede maskine.

Mvh. Trine / MissKat
Avatar billede whatever Nybegynder
27. november 2002 - 20:22 #1
2. Din kontaktliste til MSN ligger online hos Microsoft. Så den kan du ikke tage backup. Dette gør også, at du kan connecte fra en anden computer.
Avatar billede Trine Nybegynder
27. november 2002 - 20:22 #2
Ok, cool nok, ved du noget mht. opgradering til 0.74 samt backup af ICQ-delen?
Avatar billede 4u2x Nybegynder
27. november 2002 - 20:25 #3
ICQ gemmer også selv ens Contactlist inde i sin egen internet-DB, så no worries! :)

Men du kan jo altid kopiere mappen "users" for en sikkerhedsskyld, og så erstatte og overskrive "users" mappen når trillian bliver geninstalleret, dvs fjern den nye users mappe fra trillian, og indsæt den du kopierede....
Avatar billede Trine Nybegynder
27. november 2002 - 20:28 #4
Ok, så jeg kan bare afinstallere Trillian nu, og downloade den nyeste version, kopiere mappen Users over i installations mappen, og så kører det igen, uden man skal tilføje sine contacts igen?
Avatar billede whatever Nybegynder
27. november 2002 - 20:28 #5
4u2x > Det gør ICQ ikke som standard. Jeg reinstallere for kort tid siden, i forbindelse med virus, og da var alle mine ICQ kontakter i Trillian væk. Du har nok ret i at ICQ giver mulighed for, at gemme dem online. Men ikke som standard.
Avatar billede 4u2x Nybegynder
27. november 2002 - 20:32 #6
whatever > det er jo KLART!!

trillian har ikke adgang til ICQ's DB, heller ikke MSN og alle de andre sjove services den understøtter...

Trillian gemmer i et xml dokument som kun gemmes lokalt.
Avatar billede Trine Nybegynder
27. november 2002 - 20:42 #7
4u2x, er det nok at gemme Users mappen og smide den ind efter geninstallation på computeren?
Avatar billede whatever Nybegynder
27. november 2002 - 20:43 #8
misskat > Ja, det er nok. Jeg har selv lige opgraderet min. Og det var nok.
Avatar billede Trine Nybegynder
27. november 2002 - 20:50 #9
Tak for det...
Avatar billede 4u2x Nybegynder
27. november 2002 - 20:52 #10
np og tak for points!!