Avatar billede runberg Nybegynder
26. november 2002 - 19:05 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Har installeret messenger 5.0, men kan ikke komme af gammel vers.

Hejsa

Jeg har netop opdateret min Windows Messenger, til den nye 5.0 version, men den gamle messenger kører stadig, og starter stadig, når starter Windows!

Mit spørgsmål er nu: Hvordan kommer jeg af med den gamle Messenger. Jeg ønsker at få den ordenltig fjernet fra mit system.

Håber der er en der kan hjælpe!
Avatar billede mika Nybegynder
26. november 2002 - 19:15 #1
Har ikke kunnet finde det nogen steder, så jeg har bare ladet det ligge de spiser ingen brød.
Avatar billede runberg Nybegynder
26. november 2002 - 19:23 #2
Er med på at det er næsten ubetydeligt hvorvidt det ligger der eller ej, men det er sgu da pisse irreternede, at man ikke kan få det væk!
Avatar billede dr0zie Nybegynder
26. november 2002 - 19:25 #3
det eneste der hjælper er at lade den ligge
Avatar billede dr0zie Nybegynder
26. november 2002 - 19:26 #4
hvis du gerne vil have den væk skal du oninstallerer 5.0 og så downmloade 5.0 fra deres side
Avatar billede mika Nybegynder
26. november 2002 - 19:27 #5
Du kan da slette det i menuen start og så slå det fra, så det ikke starter op ved opstart.
Avatar billede runberg Nybegynder
26. november 2002 - 19:29 #6
drOzie>> Jeg har netop forsøgt at afinstallere Messenger 5.0. Derefter downloade jeg Mesenger 5.0 installationsfilen, og forsøgte at geninstallere dette. Det hjalp dog heller ikke!! Den gamle Messenger ligger stadig og kører i baggrunden!!!
Avatar billede runberg Nybegynder
26. november 2002 - 19:30 #7
mika>> Det ligger IKKE i menuen start! Går ud fra du tænker på start>>programmer>>start, og der ligger Messenger ikke
Avatar billede mika Nybegynder
26. november 2002 - 19:30 #8
Ja, for 5.0 er MSN messenger og 4.x er windows messenger.
Avatar billede mika Nybegynder
26. november 2002 - 19:31 #9
Så ligger den nok under tilbehør
Avatar billede runberg Nybegynder
26. november 2002 - 19:34 #10
Altså selve genvejen i min start-menu, som kalder den gamle version af messenger kan jeg sagtens finde, men hvad skulle det hjælpe at slette den?? Det fjerner jo ikke hele programmet, og burde da heller ikke ændre hvorvidt programmet starter op ved start af windows
Avatar billede mika Nybegynder
26. november 2002 - 19:35 #11
Du kan hvis du åbnet din messenger 4.x så kan du gå i funktioner=>indstilliner=>Generalt og slå det fra om det skal starte når windows startes og slette genvejen, så ser du det ikke mere..
Avatar billede runberg Nybegynder
26. november 2002 - 19:39 #12
mika>> Det er rigtigt. Har netop været inde og tjekke op på denne indstilling. Til min store overraskelse, var den gamle Messenger IKKE sat til automatisk at starte op!?!?! - Meget underligt, men hvorom alting er, så har jeg jo stadigvæk ikke fået fjernet den gamle Messenger... Bare "skjult" den. Ville jo helst have den helt væk!
Avatar billede mika Nybegynder
26. november 2002 - 19:43 #13
Så ville jeg bare slette den i biblioteket(måske ligge det over i et andet og se om det vil volde noget problemer, men jeg tror ikke det vil gøre det)
Avatar billede runberg Nybegynder
26. november 2002 - 19:43 #14
Øhh... har lige opdaget, at den gamle udgave af Messenger dukker frem i system-tray, det øjeblik jeg åbner Outlook... Hvorfor det???
Avatar billede runberg Nybegynder
26. november 2002 - 19:45 #15
mika>> Har overvejet det, og det virker fristende, men er nu lidt "bange" for konsekvenserne
Avatar billede runberg Nybegynder
26. november 2002 - 19:45 #16
Har fået fjernet problemet med Outlook
Avatar billede mika Nybegynder
26. november 2002 - 19:46 #17
Så skal du deaktivere det i outlook
Avatar billede runberg Nybegynder
26. november 2002 - 19:47 #18
Tror sgu bare jeg opgiver... Bryder mig bare ikke om at der ligger for meget "lort" og flyder på min Pc, men der er nok ikke noget at gøre ved det. Du får tak for din indsats
Avatar billede mika Nybegynder
26. november 2002 - 19:52 #19
Har samme problem, men det styrer Microsoft jo langt hen af vejen.....Surt
Avatar billede jon3 Nybegynder
15. maj 2003 - 20:04 #20
Gå i start og kør og skriv: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove
Avatar billede runberg Nybegynder
17. maj 2003 - 18:33 #21
jon3>> Tjaa, det var vist dig der skulle have haft pointene! - Har lige afprøvet dit forslag, og det virkede jo helt perfekt!