Avatar billede hmj Nybegynder
25. november 2002 - 22:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafik

Jeg har en gl.386(Fujitsu ICL ErgoPro 151P)som nr.2 pc. Forleden kørte jeg en Windows95 install. ind over den bestående win95, hvilket resulterede i fejl på skærmen. Skærmbilledet og bmp. filer bliver kun vist i få farver og i Egenskaber for skærm >Indstillinger er Skærmopløsning og skrifts-størrelse nedtonet og under farvepalet kan kun vælges mellem monokrome og 16 farver.
Hvad mon er gået galt???
Avatar billede initializing Nybegynder
25. november 2002 - 22:34 #1
Installer driverent ild it grafikkort.

Hvad er det for et grafikkort?
Avatar billede halifax Nybegynder
26. november 2002 - 02:36 #2
Som allerede skrevet: installer driver til dit grafikkort.
Men jeg vil lige uddybe lidt. På så gl. pc er det slet ikke sikkert at grafikkort er Plug'n'Play, dvs. grafikkort ikke automatisk bliver genkendt af styresystemet (som Win95 heller ikke er det bedste til) og derfor bliver korrekt driver ikke installeret. Derfor kan du kun se en opløsning i 640 x 480 med 16 farver.
Gå i Enhedshåndtering, marker Grafikkort og klik på Opdater driver, og i næste dialogboks klik på "Har diskette/Cd-rom" og installer driveren, som du forhåbentlig har til din gl. pc. Evt. på en diskette. Ellers søg og hent den på nettet.
Avatar billede proc Nybegynder
26. november 2002 - 03:07 #3
At dømme efter Fujitsu-Siemens hjemmeside, har du oplyst hvilken skærm du har!?! ErgoPro er en betegnelse for deres monitorserie... (men jeg kan naturligvis tage fejl).

Står der noget på selve PC-kabinettet? Foran eller bagpå?

Ellers må du holde øje med opstarten, og se om der står noget om grafikkort eller evt. et modelnummer el. lign.

Når vi har det, er der en langt større chance for at komme op med en fornuftig vejledning...
Avatar billede hmj Nybegynder
28. november 2002 - 20:47 #4
Problemet var, at jeg ikke havde drivere til den gl. pc. Egenskaber for grafikkort vist blot Standart VGA, men ved at åbne maskinen fandt jeg frem til, at det var en ATI MACH 64.
Så nu har jeg fundet frem til en driver og det hele kører perfekt igen.
Avatar billede halifax Nybegynder
29. november 2002 - 00:52 #5
Tillykke med det.  :)
- Og tak for point.
Avatar billede proc Nybegynder
29. november 2002 - 02:27 #6
Nå, du turde godt "tage hatten af" - det ville jeg også selv have gjort, men jeg vidste ikke om det var "for farligt" ;) Rart at du fik løst problemet...