Avatar billede vincze Nybegynder
25. november 2002 - 19:48 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Placering af indlæst swf/jpg-fil

Hej

Når jeg indlæser en ekstern film eller billedfil i min hovedfilm har jeg interesse i at få dette placeret på et specifikt punkt og ikke blot i øverste venstre hjørne.

Kan dette lade sig gøre? Jeg henter den eksterne fil ind med funktionen loadmovienum.

Mvh

Vincze
Avatar billede mat Nybegynder
25. november 2002 - 19:56 #1
henter du den ind i et level eller i et movieclip?
Avatar billede sei Nybegynder
25. november 2002 - 19:58 #2
hvis movien du loader bliver kaldt "benny" - Så:
benny._x = 10
benny._y = 10

skulle placere den!

/sEi
Avatar billede mat Nybegynder
25. november 2002 - 20:00 #3
naah ikke helt sei, det er vist nærmere hvis det movieclip den bliver loadet ind i hedder benny (underligt instancenavn forresten :) ...og måske lige en _root foran?
Avatar billede vincze Nybegynder
25. november 2002 - 20:27 #4
jeg henter den egentlig ind i et level.. har det noget at sige og besværliggør det det??
Avatar billede mat Nybegynder
25. november 2002 - 20:35 #5
leg lidt med:

on (release) {
    _level1._x = 200;
    _level1._y = 200;
}

..men jeg bruger sjældent levels
Avatar billede vincze Nybegynder
25. november 2002 - 20:39 #6
hvorfor egentlig ikke?

smagssag eller er der en god pointe??
Avatar billede mat Nybegynder
25. november 2002 - 21:06 #7
tjah det ved jeg ikke. Movieclips kan jo placeres manuelt hvis det er noget at foretrække? Men jeg kan ikke lige komme på argumenter for eller imod levels, eftersom jeg sjældent bruger dem...men det er der sikkert andre der kan :)
Avatar billede peder77 Nybegynder
25. november 2002 - 22:20 #8
Hvis man loader ind i levels, skal man fjerne dem med en unload action, det behøver man ikke hvis der loades ind uden??
Var der en gang en der fortalte mig? Jeg loader nu stadig ind i levels, det kan jeg så godt lide:)
Avatar billede vincze Nybegynder
25. november 2002 - 22:28 #9
tja det virker jo begge dele, men jeg bruger nu levels så mat får flest point.

Takker!
Avatar billede mat Nybegynder
25. november 2002 - 22:33 #10
peder77 > man kan da bare loade ind i samme level, så overskrives den der ligger der da?

vincze > takker for point :)