Avatar billede lynet Nybegynder
25. november 2002 - 15:32 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

OpenOffice Vs. StarOffice

Hey guys!
jeg skal finde ud af hvilken kontorpakke vi skal bruge  her på mit arbejde...

kan i komme med nogen fordele ulemeper, kritik osv...
pointene vil blive fordelt mellem de bedste kommentarer!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. november 2002 - 15:54 #1
Samme grund model, StarOffice bygger på OpenOffice!!!

StarOffice har Database, flere import filtre og flere skabeloner.

Staroffice cirka 600 kr.
OpenOffice 0 kr.
Avatar billede soreno Praktikant
25. november 2002 - 15:55 #2
Der tilbydes support til Star Office.
Open Office er efter min mening for umoden til produktionsbrug.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. november 2002 - 15:58 #3
An open source version of StarOffice, OpenOffice.org is a multi-platform suite and runs on the Solaris[tm] Operating Environment, Microsoft Windows, and the Linux platforms. It works with a variety of file formats, including Microsoft Office. Available at no cost, this open source productivity software is ideal for small businesses, schools, or any organization that runs mixed operating systems.

http://wwws.sun.com/software/star/openoffice/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. november 2002 - 16:03 #4
Soreno>> Læs nedenstående StarOffice opdateringer kommerfra Open Office!!!!

Q.
How does OpenOffice.org relate to the StarOffice branded product?

  A.
On a regular basis, Sun will take a snapshot of the OpenOffice.org source code base, bundle it up with third-party functionality using an API/plug-in layer per the Sun Industry Standards Source License (SISSL), and ship it as the StarOffice branded product. We must emphasize that Sun's innovations will be contributed directly into the open CVS tree and will not be kept private. Our goal with the StarOffice software is simply to make it the premier branded implementation of OpenOffice.org technology available.

http://wwws.sun.com/software/star/openoffice/faqs.html#1q7

lynet>> IT afdelingen skal sætte sig ind i hvad brugerne har brug for og så selv bruge Openoffice/Staroffice for at finde ud af hvilket man skal vælge. Jeg er ikke enig med Soreno, jeg bruger selv Openoffice, meget, og det virker bare. Største fordel er at jeg kan importere Word dokumenter og gemme dem i det format jeg nu vil (word eller XML), det samme kan man med StarOffice!
Avatar billede soreno Praktikant
25. november 2002 - 16:06 #5
james>>
det er jeg klar over, men for slutbrugeren er det GUI'en der tæller. Open Office 1.01 er fyldt med oversættelses fejl, det er det jeg mener med umoden.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. november 2002 - 16:12 #6
Arh oversættelses fejl. Nu bruger jeg den engelske, da jeg foretrækker engelsk frem for dansk!!!
Avatar billede soreno Praktikant
25. november 2002 - 16:21 #7
Det vil de fleste powerusers også være ret lige glade med. Men, jeg synes det er vigtigt at se situationen fra brugerens perspektiv. For kontormusen vil det måske ikke være ligegyldigt - iøvrigt er det heller ikke alle der er lige gode til engelsk.
Avatar billede lynet Nybegynder
25. november 2002 - 16:22 #8
600kr for hvor mange licenser??

har nogen af dem mailklient??
Avatar billede lynet Nybegynder
25. november 2002 - 16:31 #10
wow koster det virkelig 600kr pr licens.
jeg troede det var billigere!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2002 - 16:51 #11
lynet>> Det er billigere.

Anskaffelsesprisen, der er et engangsbeløb, er pr. bruger ved fx 150 brugere DKK 438 og ved 2000 brugere DKK 319 (priser er ekskl. moms).

Men jeg tror at Hvis man spørger SUN direkte så er de så vilde med at kapre MS kunder at de gerne vil lave "special price for you, only!"
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2002 - 16:53 #12
. Differences between StarOffice and OpenOffice.org

The source code available at OpenOffice.org does not consist of all of the StarOffice code. Usually, the reason for this is that Sun pays to license third-party code to include in StarOffice that which it does not have permission to make available in OpenOffice.org. Those things which are or will be present in StarOffice but are not available on OpenOffice.org include:
Certain fonts (including, especially, Asian language fonts)
The database component (Adabas D)
Some templates
Extensive Clip Art Gallery
Some sorting functionality (Asian versions)
Certain file filters
Avatar billede lynet Nybegynder
27. november 2002 - 09:54 #13
okay, vi skal kun bruge omkring 5 licenser!
men okay, alt er bedre en microskrot!