Avatar billede bullefardk Nybegynder
25. november 2002 - 14:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Software caused disconnection problems?

Hvorfor siger min mirc det? og efter det, så kan jeg heller ikke connecte mere.. så skal jeg installere en helt ny client før jeg kan. og jeg har prøvet at lukke ALLE programmer, men den gør det stadig.. hvad er galt?
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. november 2002 - 15:15 #1
hvilken error får du .. prøv at paste precis hvad mirc skriver ..

og har du prøvet med en anden server?
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. november 2002 - 15:19 #2
det er nok det her der er galt ;) .. men hvad du kan gøre ved ved jeg ikke ..
jeg har oplevet det et par gange ... men jeg kan desværre ikke huske i hvilken sammenhæng.

WSAECONNABORTED (10053) Software caused connection abort.

Berkeley description: A connection abort was caused internal to your host machine. The software caused a connection abort because there is no space on the socket's queue and the socket cannot receive further connections.

WinSock description: Partly the same as Berkeley. The error can occur when the local network system aborts a connection. This would occur if WinSock aborts an established connection after data retransmission fails (receiver never acknowledges data sent on a datastream socket).

TCP/IP scenario: A connection will timeout if the local system doesn't receive an (ACK)nowledgement for data sent. It would also timeout if a (FIN)ish TCP packet is not ACK'd (and even if the FIN is ACK'd, it will eventually timeout if a FIN is not returned).

User suggestions: There are a number of things to check, that might help to identify why the failure occurred. Basically, you want to identify where the problem occurred.

Ping the remote host you were connected to. If it doesn't respond, it might be off-line or there may be a network problem along the way. If it does respond, then this problem might have been a transient one (so you can reconnect now), or the server application you were connected to might have terminated (so you might not be able to connect again).
Ping a local host to verify that your local network is still functioning (if on a serial connection, see next step)
Ping your local router address. If you're on a serial connection, your local router is the IP address of the host you initially logged onto with SLIP or PPP.
Ping a host on the same subnet as the host you were connected to (if you know one). This will verify that the destination network is functioning.
Try a "traceroute" to the host you were connected to. This won't reveal too much unless you know the router addresses at the remote end, but it might help to identify if the problem is somewhere along the way.
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. november 2002 - 15:20 #3
jeg vil tro at hvis du prøver en ny server skulle det være fixet
Avatar billede itckongen Nybegynder
26. november 2002 - 10:06 #4
Den kan også gøre det hvis dit navn allerede er taget.
Så står det nederst i skærmen, og lidt efter bliver du smidt af serveren.
Da der ikke må være 2 med samme navn.
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. november 2002 - 19:31 #5
så står der nick in use already eller noget ligende :P
Avatar billede itckongen Nybegynder
26. november 2002 - 21:10 #6
loadet >> læs lige mit svar igen, og se at det har jeg skrevet!
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. november 2002 - 23:45 #7
ja men det har ikke noget med Software caused disconnection problem at gøre -- det er det samme som at sige at man også kan bliver disconnected hvis man trækker netkablet ud.
Avatar billede bantz Nybegynder
28. november 2002 - 21:44 #8
det får jeg tit også.
* [10053] Software caused connection abort
* Disconnected

alt for nedtur.
Jeg kan dog komme på igen enten første gang eller et par forsøg efter.
Avatar billede bullefardk Nybegynder
06. december 2002 - 13:58 #9
Men jeg kan ikke komme op igen.. så ksal jeg installere en ny mirc client.. men nu det li meget..