Avatar billede mfrost Nybegynder
22. november 2002 - 10:25 Der er 3 kommentarer

window.opener.function ?

Hvordan kalder jeg funktionen i
parent.htm, fra child.htm korrekt? Eksemplet her virker kun nogengange....
(Funktionen i parent.htm skal skrive en tekst i child.htm's vindue.)

PARENT.HTM :
parent
<script language='JavaScript'>
function test(){ child.document.writeln('parent function');  }
child=window.open( 'child.htm','child_win' );
</script>

CHILD.HTM :
child
<script language='JavaScript'>
window.opener.test();
</script>
Avatar billede o-zone Nybegynder
22. november 2002 - 11:21 #1
Du kan umiddelbart ikke bruge document.writeln på et dokument der ER åbnet færdigt! :-(

Dvs. det ovenstående virker kun, så længe child dokumentet ikke er færdigloadet.
Avatar billede o-zone Nybegynder
22. november 2002 - 11:42 #2
Du kan evt. bruge css til at skrive dynamisk i dokumentet efter load.

Så skal du have noget i stil med:
---8<------
str = 'parent function';
if (document.getElementById)
child.document.getElementById("lag1").innerHTML = str;
else if (document.all)
child.document.all.lag1.innerHTML = str;
else if (document.layers)
child.document.nslag1.document.write(str);
i hoveddokumentet, og noget der ligner:
---8<------
<div id="lag1" style="color: black; font-family: Arial; background-color: white; width: 400px;">
<layer id="nslag1" style="color: black; font-family: Arial; background-color: white; width: 400px;">
</layer>
</div>

i child (men så skal du vist huske at checke at child er færdigloadet før du kalder funktionen i parent, og ovenstående virker så vidt jeg kan se ikke i Opera ... men det er der sikkert nogle css-hajer her på sitet du kan få til at ordne ;-))
Avatar billede mfrost Nybegynder
25. november 2002 - 09:10 #3
hm, ok. Jeg kan ikke helt gennemskue dit svar. Problemet ligger i at test() kun virker en gang imellem! Men jeg fandt selv en simpel løsning på mit 'timing'-problem, ved at opbygge child.htm med document.writeln() fra parent.htm. Tak for hjælpen alligevel :)