Avatar billede klug Nybegynder
22. november 2002 - 01:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde c:\

Jeg har købt en ældre computer til knægten, en PII 266mHz, men når jeg startet den, så kan den ikke finde harddisken. Jeg har prøvet flere forskellige bootdiske, men uden held. Jeg har været inde og kigge i bios´en, og der findes harddisken godt nok.
Håber I forstår mig - På forhånd tak.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. november 2002 - 01:39 #1
Ikke finde betyder det at du ikke kan komme ind på den?? Formatering måske så?
Avatar billede klug Nybegynder
22. november 2002 - 01:44 #2
Hvis jeg skriver: C: (for at komme ind på harddisken), så skriver den: invalid drive.
Så jeg kan ikke komme til at formaterer den.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. november 2002 - 01:45 #3
har du prøvet bare at skrive

format c: /s

mens du stadigt er på disketten?
Avatar billede klug Nybegynder
22. november 2002 - 01:46 #4
Jeg har prøvet at skrive:
format c: (uden /s)
Det hjælper heller ikke.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. november 2002 - 01:48 #5
Nu er jeg ikke ligefrem hardware haj, så jeg undskylder forstyrrelsen. Det var lige mit bedste bud her ud på natten.

Sov godt (hvis du kan) ;-))

/Nikolaj
Avatar billede whatever Nybegynder
22. november 2002 - 01:48 #6
Prøv at køre fdisk for at se op der er oprettet en partion. Hvis ikke, så opret en.
Avatar billede whatever Nybegynder
22. november 2002 - 01:49 #7
Fdisk ligger nok på en af bootdiskene.
Avatar billede klug Nybegynder
22. november 2002 - 01:51 #8
Jeg har haft harddisken ud, og sat ind i min anden pc, der har jeg formateret den i FAT32 format, skulle det så stadig være nødvendigt at køre fdisk ???.
Avatar billede whatever Nybegynder
22. november 2002 - 02:03 #9
nej, hvis du kunne formatere den burde det virke.
Avatar billede oniel Nybegynder
22. november 2002 - 09:28 #10
Et simpelt sp.
Er harddisken fundet i BIOS?

Hvis det er en harddisk over 32Gb kan den være brugt sammen med software fra HD-leverandør (hvis BIOS ikke understøtter HD over 32Gb)

Hvis det er tilfældet kan du evt. se om der er mulighed for at sætte en jumber på HD der begrænser den til 32Gb.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. november 2002 - 09:50 #11
'citat' *Jeg har været inde og kigge i bios´en, og der findes harddisken godt nok. '/citat'
Avatar billede klug Nybegynder
23. november 2002 - 12:48 #12
Det er en hd på 1,7 Gb.
Den findes i bios´en, og står som master hd, men når computeten er bootet færdig, findes der ikke noget c:\

Så jeg tror ikke at det er så simpelt alligevel ???