Avatar billede jeanne Nybegynder
20. november 2002 - 11:05 Der er 10 kommentarer

Billeder på min DVD via vcd/svcd

Hej og hjælp!

Jeg vil så gerne lave en vcd/svcd med mine private billeder, men de
programmer jeg har forsøgt med, lever ikke op til mine krav...

KRAV:
- Menu oversigt (ex. "mapper" med jul 1998, jul 1999, jul 2000 osv.)

- Stillbilleder (hvor jeg selv bladrer mellem billederne)

ØNSKER
- Slideshow (mindre vigtigt, men så skal jeg via DVDén vælge om det skal
være stillbilleder eller slideshow)

- Valg af baggrunde, fonte, musik m.m.

NERO:
Kan sagtens lave en vcd med mine billeder, og menuen har jeg også fundet ud
af... Men hvis menuoversigten fylder mere end 1 side, så kan jeg ikke komme
til den næste side. Dog kan jeg kun få 1 billede til hver menu, hvis jeg vil
kunne bladre mellem dem, dvs. ingen "mapper"... Tror ikke NERO kan leve op
til mine krav og slet ikke hvis mine ønsker skal med også :o)

PictureToTV:
Virker umiddelbart nemt og overskueligt. Menu med "mapper", lige hvad jeg
ønskede :o)
MEN, det virker ikke som om jeg kan vælge stillbilleder, ud over jeg trykker
på PAUSE ved hvert billede:o(
MEN, kan ikke komme tilbage til menuoversigten før alle billederne i den
valgte "mappe" er kørt gennem deres slideshow. Returnering til
menuoversigten sker jo så automatisk.

Ulead DVD PictureShow:
Fulstændig som PictureToTV, ligner hinanden MEGET... Dog synes jeg
billederne bliver bedre i dette program.

De 2 sidstnævnte programmer har jeg kun prøvet via trial-ver. Men jeg regner
ikke med det ændrer på det... Vil selvfølgelig ikke købe programmet før jeg
ved det er det rigtige...

Nogen der kan sige om jeg gør noget forkert, eller skal prøve et andet
program?

Har kigget lidt rundt på www.vcdhelp.com

På forhånd tak

/ Jeanne Maria Fjorback
Avatar billede jensendk Nybegynder
20. november 2002 - 11:12 #1
Et skud i tågen, Adobe Premiere 6.5? En 30 devalueringsudgave  kan downloades hos www.adobe.com.
Avatar billede bentn Nybegynder
20. november 2002 - 22:51 #2
Brug ikke A.P - det går ud over kvaliten.
Jeg finder lidt mystisk at du ikke kan lave stillbillder med PictureToTV.- Mon ikke bare det er en freeware vision du har hentet? - og den findes i pro udgaven.
Ellers her er lidt links du kan kigge på:
http://www.xat.com/xatshow/index.html
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=3678
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=10&ArticleID=3678
Måske det kan give dig nogle ideer.
Avatar billede jensendk Nybegynder
21. november 2002 - 10:04 #3
Jeg undrer  mig ige over hvordan premiere ødelægger kvaliteten?
Avatar billede jeanne Nybegynder
21. november 2002 - 10:53 #4
Det er rigtigt nok det er en freeware version af PictureToTv, men jeg regnede da med det kunne alle funktionerne, ellers bliver det da noget svært at bedømme om man skal købe programmet...

Har downloadet A.P. og skal lige have sat mig ind i programmet, da det virker NOGET forvirrende...

Er også ved at teste Phillips Video CD http://www.geocities.com/mikk999/VCDStills.htm ... Skulle være et af de bedste, men tager vist kun BMP. filer samt bestemt størrelser... tjek evt.yderligere http://www.vcdhelp.com/author

/ Jeanne
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. november 2002 - 22:19 #5
Jeg havde det samme problem, men valgte Ulead DVD PictureShow: det kan det du har brug for. Du må gøre et eller andet galt. Jeg kan oprette mapper med op til hundrede billeder i hver mappe. Jeg kan vælge hvor mange sekunder der skal være mellem hvert billede. Jeg kan kægge undelægningsmusik på opstatsbilledet. Og jeg kan vælge mellem flere muligheder med baggrunde. Det er faktisk et rigtig godt lille program. Hvad er det specielt du ikke kan?
Avatar billede jeanne Nybegynder
24. november 2002 - 23:40 #6
Arne, kan du også vælge at billederne ikke skal køre i intervaller, men simpelthen først skifte når du trykker på "næste" via fjernbetjeningen? Du har vel hele programmet så? For demo-versionen kan ikke ret meget... Jo det er fint til billedshow og en pæn menu, men jeg kan ikke vælge at gå tilbage til menuen midt i en "show", kan ikke køre dem som still-billeder, kan ikke trykke på pause...

/ Jeanne
Avatar billede arnepedersen Forsker
25. november 2002 - 10:25 #7
Jeg kan vælge at gå fra 1 sec. og til 600 sec. Men jeg kan på min fjernbetjening til DVD en vælge pause, og derefter fortsætte. Jeg kan også vælge at gå tilbage til menuen på fjernbetjeningen. Jeg ved ikke om jeg har den fulde version.Hvis du skal ud og købe, så er jeg blevet anbefalet VinOn CD, det skulle være et fantastisk godt program.
/Arne
Avatar billede jeanne Nybegynder
25. november 2002 - 10:33 #8
Arne, vil det sige du også kører med den ver. man kan downloade gratis?? Kan du ikke bladre mellem billederne?

Vil tjekke op på VinON CD

/ Jeanne
Avatar billede arnepedersen Forsker
25. november 2002 - 10:46 #9
Jeg har hentet versionen på nettet, men kan desværre ikke huske hvor. Det er version 6,30.
Jeg kan ikke bladre mellem billederne. men skifte mellem mapperne hvornår jeg har løst.
Jeg glemte at spørge hvilke Win du bruger. VinOn CD til XP - jeg har XP -
skal være VinOn CD 5.0
/ Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. december 2003 - 23:50 #10
Hvordan går det, har du fået løst dit problem?