Avatar billede munken1000 Nybegynder
19. november 2002 - 12:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Firewall programmering

Jeg har brug for at kunne programmere en firewall, kan ikke finde noget om det på nettet og ved ikke heller ikke specielt meget programmeringsdelen.
Nogle links ville el andet ville hjælpe meget.....
Avatar billede jensendk Nybegynder
19. november 2002 - 12:56 #1
Kan du uddybe det lidt mere? Vil du lave din egen firewall?
Avatar billede lars_ole Nybegynder
19. november 2002 - 12:57 #2
Du må fortælle lidt om hvad det er for en FireWall, før vi kan hjælpe dig !
Avatar billede munken1000 Nybegynder
19. november 2002 - 13:03 #3
Tjo, der er vist op til flere gode firewalls på markedet, så det er ikke med ambitioner om at revolutionere markedet:)
Men mere generelt, hvilke teknologier bruger man?
Er det muligt at skrive en FW i JAVA?
Google har ikke været mig behjælpelig, men jeg håber at I kan.
Avatar billede jensendk Nybegynder
19. november 2002 - 13:05 #4
Tror ikke en firewall i Java vil være særlig god..Du skal lave programmering så tæt på det physiske lag du kan komme,  helst skrive netkort driverne selv. Jo højere niveau du starter på, jo mer usikker bliver din firewall.
Avatar billede munken1000 Nybegynder
19. november 2002 - 13:08 #5
Det ville være rart med nogle konkrete eksempler tror jeg.
Avatar billede jensendk Nybegynder
19. november 2002 - 14:01 #6
Sourcen til iptables? Man kan sgu da ikke forvente  uddybende svar når man spørger om en klodeoverflade.
Avatar billede mrbitguard Nybegynder
21. november 2002 - 20:55 #7
Hvis du skal programmere en firewall helt fra bunden, skal du først gøre dig klart hvilket et styresystem, du vil arbejde op imod. Normalt laver man en kernel-mode implementering, eller en såkaldt netværks-device-driver (TCP/IP-Filter hook) på transportlaget efterfulgt af en monitorering (NDIS-filter hook) på netværkslaget. Det kan IKKE lade sig gøre at lave en firewall udelukkende bestående af JAVA. Dette skal ses i lyset af, at der er mange ting, der i nutidens computere benytter sig af et netværk, og for at styre disse ting, skal man være under disse programmatisk. Man kan eventuelt lave en device-driver, der ved hjælp af en IO-manager kan interface op mod en JAVA applet. Flere oplysninger om, hvordan man kommer igang med at lave en device driver kan findes på www.pcausa.com eller www.numega.com eller msdn.microsoft.com (uden www foran) og led efter DDK (Device Driver Kit). For en nybegynder i programmering er dette med at lave device-drivere en exorbitant opgave, men man skal jo starte et sted. Som udgangspunkt kan nævnes at kendskab til c++ er et must.
Avatar billede munken1000 Nybegynder
22. november 2002 - 00:15 #8
Klar besked:)
Tak for det!