Avatar billede cosmo21 Novice
18. november 2002 - 17:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Pation Magic 8.0 ___ 2 spørgsmål

1. Har lige installeret Win98 og internet/netkort, Partion Magic 8.0
og KUN det. Nu ville jeg gerne på min 40 GB installere Winxp på
en ny partion. Kan man gøre det uden at slette noget vigtigt.??

2. Kan man til hver en tid slette en partion uden problemer og vende
tilbage til en fuld disk(for mit vedkommende 40 GB) også uden
at slette noget??
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
18. november 2002 - 17:39 #1
Følger lige med...
Avatar billede whatever Nybegynder
18. november 2002 - 17:44 #2
exp-ralle > Det er nok bare at trykke udfør, hvis du ønsker at abonnere på spørgsmålet :-)
Avatar billede whatever Nybegynder
18. november 2002 - 17:46 #3
1. Ja, du kan sagtens oprette en ny partion, og installere XP på denne. Også uden der slettes noget data. Det kræver selvfølgelig, at du har nok ledig på disken, til den nye partion.
Avatar billede sprenger Nybegynder
18. november 2002 - 17:58 #4
Ja det kan du. WINXP opretter selv en boot.ini så du kan vælge mellem operativsystemerne. Lav først en 20 GB partion, og installer derefter XP på den. WIN98 bliver ikke berørt af det. Når du har PM8 kan du også tillade dig at formattere dit XP-drev med NTFS hvis du har brug for den sikkerhed.
Du kan ikke vende tilbage til 40 GB, uden at slette et af operativsystemerne.
Avatar billede cosmo21 Novice
18. november 2002 - 18:02 #5
JEG ER BARE I TVIVL OM....KAN MAN OGSÅ LADE XP PARTIONEN VÆRE PÅ JA LAD OS SIGE 10 GB OG WIN98 PÅ 30GB---DA DET JO ER 98 JEG BRUGER TIL AT LAGRE EN DEL MERE PÅ.??
Avatar billede whatever Nybegynder
18. november 2002 - 18:04 #6
Ja, det kan du sagtens. WinXP kan jo også læse filerne hos win98-partitionen. Du skal bare være opmærksom på, at programmer installeret under win98, ikke under xp og omvendt. De skal installeres begge steder.
Avatar billede cosmo21 Novice
18. november 2002 - 19:23 #7
TAGER DET LANG TID AT PARTIONERE EN 40 GB ELLER TAGER DET SAMME TID UANSET STØRRELSE PÅ HARDDISKEN???????????????????????
Avatar billede whatever Nybegynder
18. november 2002 - 19:29 #8
Der må være noget galt med dit tastatur....

Det tager lige lang tid om harddisken er på 180GB eller 3GB. Forskellen kommer når du skal formattere den.
Avatar billede cosmo21 Novice
18. november 2002 - 20:19 #9
Når man formattere den??? tager det længere tid med en partion end ved en normal disk??
Avatar billede whatever Nybegynder
18. november 2002 - 20:37 #10
Glem det med formateringen, det order PM selv. Så derfor tager nok længere tid, hvis det er en stor partition.
Avatar billede cosmo21 Novice
18. december 2002 - 14:11 #11
tak til ALLESAMMEN