Avatar billede gunni Nybegynder
16. november 2002 - 17:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lukning af Channel

først vil jeg lige sige at Jeg ikke aner en pind om irc har aldrig brugt det..

Nu er jeg havnet i den situation at der er nogle der har oprettet en channel med min Cs clans navn. jeg har bedt ham om at lukke den men det påstår han at man ikke kan. så han har sat et pass på istedet. mit spørgsmål er så om han har ret kan man ikke lukke en channel på irc ????
Og hvis man kan hvordan gør man så ??

den ligger på Quakenet.
Avatar billede itckongen Nybegynder
16. november 2002 - 18:21 #1
Lukke og Lukke er så meget sagt :)
Hvis alle forlader en channel inklusiv botten L eller Q så er channelen tilgængelig til at tage for alle.
Nu da han har channelen kan hanm selv bestemme om han vil sætte password på, eller om han vil give den væk...

Men jo man kan godt lukke en IRC channel ved at alle på channelen forlader den + de fjerner botten L eller Q (Læs på www.quakenet.org hvordan du fjerner den)

Når alle har forladt den kan du sagtens tage den, men det er jo op til ham der er der nu om han vil give den væk...

Håber du forstår :)
Avatar billede itckongen Nybegynder
16. november 2002 - 18:22 #2
Men man kan ikke gøre sådan at en channel aldrig kan bruges igen...
Avatar billede gunni Nybegynder
16. november 2002 - 20:06 #3
jo Tak jeg læser lidt på det