Avatar billede kane Juniormester
12. november 2002 - 20:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

server check

Hej
Jeg har 2 server stående, og der har været et par problemmer med webserveren, som nu er rettet, men nu vil jeg gerne have et asp script som laver et check hvert 10 min, og hvis checket ikke kan lade sig gøre skal den sende en mail via aspmail.

nogle der har/kan sådan noget.
Avatar billede anuseren Nybegynder
12. november 2002 - 20:47 #1
hvilken form for problem?

at web-servicen går ned? jeg mener... det er lidt svært at sende dig en rapport via den webserver hvis den er gået ned...

du kan selvføligelig sætte den til at sende til dig hvert 10. minut... og når du så ik modtager mails.. så er den nede... lol

uddyb spørgsmål`?
Avatar billede anuseren Nybegynder
12. november 2002 - 20:50 #2
ja...

så vil du lave den side på en anden server end dín egen... og få den side til at tjekke om DIN side/server er oppe...

på den måde?
Avatar billede anuseren Nybegynder
12. november 2002 - 20:54 #3
ah

så kom der lys over land :o)
Avatar billede kane Juniormester
12. november 2002 - 21:25 #4
ja sådan noget

den "frøs" så intet virkede, så jeg måtte hjem og genstarte.
Avatar billede kane Juniormester
12. november 2002 - 21:26 #5
og nu har jeg 2, en mail og en web, så de skal checke den anden.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2002 - 21:39 #6
Du bør nok overveje at installere et program som BigBrother http://bb4.com/ i stedet for at bruge asp scripts. Det vil give dig langt bedre raporter om hvad der er gået galt.
Avatar billede kane Juniormester
12. november 2002 - 22:09 #7
har gjort det, men det fatter jeg ikke meget af. er du hardcore til bb4 gab?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2002 - 22:21 #8
ikke specielt. Det er længe siden jeg har rodet med det...
Avatar billede kane Juniormester
13. november 2002 - 06:13 #9
nå tilbage til asp

et script der checker um um um kunne være checke en ip ?

gode ide'er ?
Avatar billede kane Juniormester
14. november 2002 - 07:56 #10
KOM NU..200 point på spil
Avatar billede kane Juniormester
14. november 2002 - 07:57 #11
peterpan hvor har du det der fra?
Avatar billede kane Juniormester
04. december 2002 - 11:12 #12
jeg troede sku der var nogle der kunne finde ud af sådan noget her på eksperten. men ak nej
Avatar billede dollar Nybegynder
20. december 2002 - 13:25 #13
Nu er det jo sådan at vi ikke SKAL programmere GRATIS for dig.....

Jeg laver da gerne et til dig for 1200,- eksl. moms........