Avatar billede spt Nybegynder
12. november 2002 - 19:01 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

computer tåger helt vildt.

min kammerats har fået helt nye pc med

ecs k7s5a mobo
400 w psu
1800 xp cpu
msi gf4 ti 4200 gpu
256 mb ddr v-data ram
seagate 40 gb hd

Den opfører sig meget underligt. Den fryser ofte (troede først det var psuen på 300 w så den blev skiftet til en 400w) men den tåger videre.

nu vil den ikke altid starte den står bare og klikker med cd-rom/brænder drevene med slukke skærm.

da han endelig kom ind i windows og ville installere noget hardware (cd brænderen) gik pcen i kage midt i det hele den frøs.
så der blev jo rebotet, og så kom den med en masse ting om systemregistreringsdatabase og en masse andre blå skærme.

Hvorfor????

hvordan får vi den til at køre ordentligt
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2002 - 19:09 #1
prøv først og fremmest at resætte bios, sæt dato+klokken - save&Exit og genstart.
Avatar billede werd Nybegynder
12. november 2002 - 19:10 #2
du skulle have spurgt allerede inden du købte ny strømforsyning ;)

hmmm hvad er der af køling på cpu'en?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2002 - 19:11 #3
resætning sker ved at pille det lille runde batteri ud af bundkortet og genindætte den.

man kan også prøve først at gå  ind i bios og Loade Default Setup.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. november 2002 - 19:12 #4
Tag først alle dele ud af computeren som ikke er strengt nødvendige for at den overhovedet kan starte op. Altså der skal kun være tilsluttet bundkort (!), grafikkort, cpu + køler, harddisk og 1 ram blok. Se så om computeren kan starte nogenlunde op. Hvis den kan det så put cd-drevet i og dernæst brænder, dvd, lydkort, tvkort, netkort osv., så I får testet alle delene - sådan plejer jeg at gå frem når skidtet ikke vil som jeg vil ;)
Avatar billede need4speed Nybegynder
12. november 2002 - 19:15 #5
Det virker som den ikke bliver kølet ordentligt ned, siden den fryser i windows.
Avatar billede backside Nybegynder
12. november 2002 - 19:16 #6
Hvis der er to ram blokke i, så prøv med EN enkelt.
ECS bundkort har tilsyneladende et problem der. (har selv samme problem)
Avatar billede spt Nybegynder
12. november 2002 - 19:19 #7
der sidder kun 2 cd-drev der kan undværes resten er onboard (og man starter da ikke en pc uden grafikkort)

vi skiftede psuen da den vi havde købt kabinettet af sagde at der var problemer med psuen (det havde han fået at vide af sin leverandør) så vi fik en 400 watts i bytte for den gamle 300 watts og 100 kr.

resetning.... er der ikke nok at flytte jumperen?
Avatar billede spt Nybegynder
12. november 2002 - 19:21 #8
køling...

cpu 42 idle

system 30 idle

der er en falcon rock på cpuen

msi's egen køler på grafikkortet

og en 42 cfm køler i kabinettet
Avatar billede koed Nybegynder
12. november 2002 - 19:21 #9
hmm hvis det var mig der lige havde købt en ny computer, og den så ikke virkede, så ville jeg få den returneret. Og det skulle gå hurtigere en man kunne sige, deterfordårligt. :)

held og lykke
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. november 2002 - 19:22 #10
Jeg skrev da heller ikke at du skulle tage grafikkortet ud :)
Men virker det uden cd-drevene? De kan sagtens være årsagen eftersom computeren gik ned under installationen af din brænder.
Avatar billede spt Nybegynder
12. november 2002 - 19:23 #11
ok. bare kom med en masse forslag da de alligevel ikke vil blive udført i praksis før i weekenden
Avatar billede ullum Praktikant
12. november 2002 - 19:23 #12
har I selv bygget den
Avatar billede spt Nybegynder
12. november 2002 - 19:24 #13
der er en ram blok i
Avatar billede koed Nybegynder
12. november 2002 - 19:25 #14
jeg ved ikke om det kan være noget. Men jeg har også haft en helvedes masse bøvl med min brænder. Der skulle jeg installere nogle 4 in 1 drivere. Så virkede det. Har du husket at installere driverer til dit bundkort? Ved godt at det lyder dumt, men jeg glemte det sq engang. og det var den ikke glad for...
Avatar billede spt Nybegynder
12. november 2002 - 19:25 #15
ja, bort set fra montering af cpu og køler (en af vores kammeraters far har en pc butik så det fik vi ham til) har dog lavet min egen og min lillebrors selv.
Avatar billede koed Nybegynder
12. november 2002 - 19:25 #16
Hvad mener du med det "ok. bare kom med en masse forslag da de alligevel ikke vil blive udført i praksis før i weekenden" ?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2002 - 19:27 #17
Det er lidt nemmere og mere praktisk at du har mulighed for at afprøve forslagene undervejs, da nogen af dem der er herinde har et liv ved siden af ;)
Avatar billede spt Nybegynder
12. november 2002 - 19:29 #18
min kammerats pc er 10 km væk. og den skal nok bakses hjem til mig før vi begynder at rive den rundt.
Avatar billede spt Nybegynder
12. november 2002 - 19:30 #19
jeg vil bare til at starte med have noget at gå ud fra, så vi kan finde fejlen hurtigere.
Avatar billede ullum Praktikant
12. november 2002 - 19:32 #20
så kom tilbage når i har dyret ved siden af det er altså hurtigere for alle
Avatar billede spt Nybegynder
12. november 2002 - 19:34 #21
ok så kommer jeg tilbage i løbet af weekenden.
Avatar billede spt Nybegynder
12. november 2002 - 19:37 #22
see ya
Avatar billede azilator Nybegynder
12. november 2002 - 20:21 #23
Jeg har selv k7s5a og har INGEN problemer. Hvis du ikke har opdateret bios kan det måske være det der er problemet. Ellers kan der være hjælp på

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=27

Det er et forum KUN om K7S5A.

Held og lykke
Avatar billede spt Nybegynder
13. november 2002 - 17:29 #24
jeg har bedt min kammerat om at slå/pille ting fra. og der kom dette resultat ud af det:

med processoren slået ned på 1150 mhz (100) tænder skærmen hver gang. men der kommer en windows beskyttelsesfejl og pcen stopper.

slås usb controlleren fra kører alt ok.

hjælper det?
Avatar billede spt Nybegynder
30. november 2002 - 22:27 #25
alloh
Avatar billede spt Nybegynder
18. december 2002 - 16:58 #26
nå men så lukker jeg.