Avatar billede eraserhead Nybegynder
12. november 2002 - 13:38 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan tvinges brugeren til login på 2000 net?

Vi har et antal ME maskiner, der trådløst skal kører på et 2000-netværk. Problemet er, at det ikke er hver gang brugeren skal logge på. Windows starter op inden logon kommer frem. Andre gange kommer logon først og brugeren skal logge på før Windows kan anvendes. Hvordan sikre vi, at brugeren altid for logon billedet før Windows starter???
Avatar billede anuseren Nybegynder
12. november 2002 - 13:42 #1
ì netværks indstillinger sætter du flueben i "LOG PÅ NT DOMÆNE"
Avatar billede eraserhead Nybegynder
12. november 2002 - 13:47 #2
Det er allerede sat.
Avatar billede anuseren Nybegynder
12. november 2002 - 13:49 #3
så virker det også
Avatar billede eraserhead Nybegynder
12. november 2002 - 13:56 #4
Naaaaj, der gør det nu ikke. Der er også sat gruppepolitik, der kræver at brugeren logger på netværket. Det virker dog stadig ikke helt efter hensigten.
Avatar billede anuseren Nybegynder
12. november 2002 - 13:58 #5
afinstaller netværksdelen på ME og geninstaller den.

ME sux... Forstår ikke hvad ME laver i et netværk overhovedet!
Avatar billede venturer Nybegynder
12. november 2002 - 14:08 #6
De indstillinger du sætter i din GroupPolicy (lyder hæsligt på dansk) gør ofte kun nytte hvis klienten benytter W2K/XP.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. november 2002 - 14:22 #7
Jeg går ud fra at poledit også findes i ME, så denne side kan sikkert bruges:
http://www.wown.com/j_helmig/pollogin.htm
Avatar billede schoubye Nybegynder
12. november 2002 - 14:50 #8
Du skal huske også at installere en AD client på dine ME maskiner. WIN 95/98/me kan ikke forstå Active Directory, herunder også brugen af Group Policies.
Se evt.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;276472
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;249841
DSCLIENT.exe ligger på alle W2k server cdrommer.
Håber dette hjælper
Jeppe
Avatar billede eraserhead Nybegynder
13. november 2002 - 10:47 #9
Vi prøver lige de forslag der er kommet.....
Avatar billede eraserhead Nybegynder
15. november 2002 - 15:15 #10
Vi har nu løst problemet - ved hjælp af Tweuk UI.....
Jeg undskylder hermed for besværet....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. december 2002 - 14:53 #11
Takker for point. :-)
Avatar billede schoubye Nybegynder
12. december 2002 - 15:27 #12
Takker for point.
-Og god jul