Avatar billede dennish Nybegynder
11. november 2002 - 19:45 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

hvilke digitalt kamera er bedst

DIG-HP-C318

eller:

DIG-HP-620

Jeg står og skal købe en af disse kamararer men hvilke et er bedst ??
Avatar billede donwang Nybegynder
11. november 2002 - 19:49 #1
Jo højere tal jo bedre:o)
Avatar billede dennish Nybegynder
11. november 2002 - 19:52 #2
Men hvorfor det, for når man går ind og læser på de 2 kameraer har c318 flere millioner pixels. Er der nogen der kan begrunder hvorfor det ene er bedre end det andet
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. november 2002 - 19:54 #3
Det lyder nærmere som om det er 2 forskellige serier af kameraer. Anyway så er det ikke altid som donwang skriver, men ofte jo.

Hvillken producent? Hewlett Packard?? Man kan ikke finde noget på deres side.
Avatar billede hub Nybegynder
11. november 2002 - 20:00 #5
Jeg har selv et 318 og er udmærket tilfreds. Det er let at betjene og laver udmærkede billeder.
Umiddelbart ligger forskellen på de to modeller i den optiske zoom på 620 hvor 318 ikke har denne funktion, men udelukkende digital zoom (dårligere billedkvalitet ved zoomoptagelser)
Til gengælde har 318 en lidt større opløsning.
Prøv at søge lidt rundt på nettet efter nogle tests
Avatar billede jbandersen Nybegynder
11. november 2002 - 20:13 #6
Ville klart vælge 620'eren pga. den optiske zoom - det er guld værd. Forskellen i pixels (0.2 Mpixel) har ingen betydning i praksis. 318 er vist også erstattet af en 320 model (som også har 0.2 MPixel mindre).
Avatar billede donwang Nybegynder
12. november 2002 - 10:48 #7
Det var det jeg sagde jo højre tal jo bedre!o)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. november 2002 - 10:59 #8
Ingen af dem! Jeg har nemlig læst en hel del kommentarer på eksperten, og mange af dem anbefaler du ikke at køber et HP kamera. Men HP er skam blandt de bedste til at lave InkJet Printere.

/per
Avatar billede the_collector Novice
12. november 2002 - 16:58 #9
Jeg har selv en 612, den har HP i løbet af et halvt år udskiftet 4 gange, pga af fejl ved kameraerne. 612 ser dog også ud til at være et kamera der volder HP store problemer, i følge hvad jeg har kunnet opspore på nettet. Men hvis du vil have et HP kamera, så vælg 620 da den digitale zoom intet er værd (det gælder alle kameraer og ikke kun HP). Desuden så er 318 en gammel model, faktisk er det 612'eren uden optisk zoom og i en anden casing. Jeg ville i hvert fald under alle omstændigheder holde mig meget langt væk fra 318'eren. Måske HP har fået styr på kvaliteten, men jeg ved det ikke.
Avatar billede dennish Nybegynder
13. november 2002 - 00:43 #10
the collector. Jeg har allerede forspurgt om hvilke digitalt kamera jeg skulle vælge her på eksperten. Fik svaret HP. Jeg har ca. 1800,- at gøre godt med. Er godt klar at hvis virkelig skulle have et godt kamera bliver jeg nødt til at offre 4000 - 5000 kr. HP kontraq Mustek og andre "bambus" mærkere er HP så ikke til de penge det bedste valg ????????????
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. november 2002 - 10:07 #11
HP er sikkert det bedste valg til prisen, og du får hvad du betaler for.
Hvis kameraet bare er til privat brug, så kan du sikkert godt leve med kvaliteten. Men så ville jeg hellere bruge pengene på et almindeligt kamera, og købe en billig scanner. Så kan jeg tage billeder i en meget højere opløsning, som en dag kan scannes ind i en bedre kvalitet.
Hvis kameraet skal bruges til en virksomhed, så vil jeg helt klart ofre 4000-5000kr. For utilfredse kunder kommer sjældent tilbage. Hvis kameraet går i stykker under en opgave, så kan du ikke leverer produktet til tiden. Det koster mange kunder i den sidste ende.

/per
Avatar billede dennish Nybegynder
25. november 2002 - 19:39 #12
kameraet er til en gave der skal bruges til privat brug. Selv har jeg et Cannon EOS, med orginale linser. Så jo, hvis jeg skal have et tilsvarende digitalt kamera skal jeg ofre en bondegård.