Avatar billede mvk Nybegynder
10. november 2002 - 11:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASP server variable

hvilke informationer kan jeg trække om min bruger - jeg har bla kigge på de server variables der ligger i dreamweaver mx under ASP.

{ServerVariables.REMOTE_ADDR} - definerer IP

er der nogen måder hvor jeg på samme vis kan trække brugerens operativ system, browser og lign ?

jeg ønsker at smide værdierne ind i en tabel og vise dem for brugeren.
Avatar billede ck_dk Nybegynder
10. november 2002 - 12:19 #1
<%
response.write(request.servervariables("ALL_HTTP"))
%>

eller

<%
response.write(request.servervariables("ALL_RAW"))
%>

der udskriver den hvilket styresystem brugeren har, men også en masse andet
Avatar billede mvk Nybegynder
11. november 2002 - 18:06 #2
okay - så skal der sorteres. æv

så er der ikke nogen asp kommando der giver internet browser eller operativ system på samme lette måde...
Avatar billede mvk Nybegynder
06. januar 2003 - 20:23 #3
det er ikke de der standard dreamweaver jeg tænkte på...