Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. oktober 2000 - 22:59 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

åbn i nyt vindue

Når jeg modtager mail fra eksperten åbner den ikke i et nyt vindue, men bruger et vindue der allerede er åbnet.... hvorfor, kan det ikke laves så den åbner et nyt...
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:01 #1
Det samme her...

Så iden er ret god
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:07 #2
Du mener når du klikker på linket ??
Prøv i IE 5.0(eng.):

\"Tools/Internet Options\"
Vælg fanebladet \"Advanced\"
Fjern makéringen i \"Reuse windows for launching shortcuts\"

Så gør den det vist ikke. (og heller ikke med andre mails..)

Jeg kan dog ikke få det til at virke på nogen Dansk version af IE (der er slet ikke noget valg om \"reuse..\")
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2000 - 23:07 #3
Det afhænger vist af din mail-klient. Med NetScape Messenger og Netscape 4.5
åbner den faktisk i et nyt vindue hver gang (næsten...hehe)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:10 #4
Måske fordi min version (DK) er: 5.00.2614.3500IC
og min UK er 5.00.2920.0000
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:10 #5
Jeg har IE 5.0 DK og det eneste tidspunkt der er problem med det er mail fra eksperten.dk
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:13 #6
Wierd ...
Avatar billede gozar Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:14 #7
Hold shift ibund mens du trykker på linket., så vil det nu altid åbne sig i et nyt vindue!!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:16 #8
Hvis jeg holder shift nede kommer der et vindue med overskriften: find kædeoversigt.....
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:19 #9
PS. Jeg bruger MS outlook 2000 v.9.0.0.2814
Avatar billede tomsommer Juniormester
08. oktober 2000 - 23:20 #10
tdaugaard  >>> Tak,... det var dejligt!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:22 #11
tdaugaard...virker det hos dig, hvis ja hvilket E-mail program bruger du...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:22 #12
<< tomsommer >>

Det var så lidt. Jeg har selv siddet og bandet & svovlet over det i laang tid .. så fandt jeg ud af den lille ting i IE.. MEGET nyttigt :)
Avatar billede gozar Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:23 #13
Okay... Jeg bruger outlook express, og det virker fint her!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:25 #14
<< eric-pedersen >>

Det virker desværre kun på min UK udgave af IE 5.0 og Outlook Express 5.0/Outlook 2000 (jeg kører Windows 2000 på den computer) men den jeg sidder med her kører en dansk version af IE og Outlook Express og der kan jeg ikke engang ændre valget om det i Avanceret.
Avatar billede tomsommer Juniormester
09. oktober 2000 - 01:52 #15
I IE 5.5 DK hedder det \"Genbrug vinduer til start af genveje\"
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. oktober 2000 - 01:54 #16
Nå, den er i IE 5.5 ? *lol* der kan man se hvor bagud de er med de Danske versioner.

I IE 5.00.2920.000 (UK) er den allerede med :)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:00 #17
Nu er der sat 100 point til en løsning....
Det irriterer mig grænseløst :-(
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:16 #18
Vi forhøjer igen og igen og igen
Det er pi... irriterende
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:20 #19
Hvis ikke Shift+Left-click virker så er du nok nødsaget til hente IE 5.5 som tomsommer siger har muligheden for at fravælge at vinduer genbruges til genveje.

Nu vi er ved \"irritations momenter ved IE\" så kan jeg anbefale at IE >5.0 brugere sætter hak i \"Start browservinduer i en seperat process\".

Det gør (for dem der ikke ved det), at hvis IE går ned så er det ikke ALLE IE vinduer der lukker ved tryk på OK (ved \"Programmet har udført en ulovlig handling og afsluttes.\") Hvis du åbner to IE vinduer vha. genvejen entet på skrivebordet, QuickLaunch baren eller fra \"Start/Kør...\" så får vinduet sin egen process og bliver ikke bare åbnet som et \"undervindue\" af det første vindue der blev åbnet.

Derved kan man undgå mange banden over glemte URL\'s.. (nogle der kender det med at glemme og bookmarke en URL fra f.eks. geocities eller fortunecity ?? nightmare ..)
Avatar billede gozar Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:40 #20
tdaugaard>>Hvor dævlen finder du den funktion???
Avatar billede tomsommer Juniormester
09. oktober 2000 - 15:51 #21
godt spørgsmål!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:01 #22
tdaugaard......
Jeg vil være meget ked af at skulle til at hente IE 5.5
1 Det er bøvlet
2 Jeg er ikke en \"nørd til det der med computere, og vil derfor miste alle mine bookmarks + alle de sider der er hentet til offline læsning.Men tak for det andet svar på et andet irriterende spøgsmål, jeg end ikke har stillet, det vil blive taget med i min senere point-uddeling.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:03 #23
Vi forhøjer igen :-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:27 #24
Jeg fatter bare ikke at der er forskel fra mails til mails. Er der nogen der ved om der er logik i, hvilket browservindue der bruges, når man følger link fra mails.
Avatar billede gozar Nybegynder
10. oktober 2000 - 10:25 #25
Linket, til eksperten, fra min mail ser spdan her ud!

<a target=\"newpage\"  href=\"http://www.eksperten.dk/spm/28150\">http://www.eksperten.dk/spm/28150
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. oktober 2000 - 23:03 #26
Vi forhøjer igen :-) med 20
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. oktober 2000 - 00:18 #27
Vi forhøjer igen :-) med 10
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. oktober 2000 - 00:29 #28
Vi forhøjer igen :-) med 10
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. oktober 2000 - 23:31 #29
Vi prøver endnu engang med 10 point
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. oktober 2000 - 10:15 #30
Vi prøver endnu engang med 10 point
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:30 #31
Min computer, samt tilbehør blev stjålet for 2 uger siden derfor deles pointene ud. :-(

Men tak for hjælpen