Avatar billede qubi Nybegynder
09. november 2002 - 19:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejlkode 1603 - messenger

når jeg prøver at installere msn messenger får fejlkoden 1603.
Jeg har både prøvet at åbne instalationsfilen fra serveren og hente den først.
Er der nogle der har en ide til hvad jeg skal gøre.
Avatar billede htm Nybegynder
09. november 2002 - 22:56 #1
Har du rettigheder til at installere? Prøv og log ind som administrator hvis du ikke er det!
Afinstaller også en evt. installeret messenger!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
09. november 2002 - 22:58 #2
Du skal opdatere med den rigtige udgave af Messenger, husk det. Der er både Windows Messenger og MSN Messenger. Altså en udgave til dem med Windows XP og en udgave til alle andre.
Avatar billede qubi Nybegynder
10. november 2002 - 14:36 #3
Det er MSN messenger til Windows (jeg har windows 98 2nd edition) jeg prøver at installere, jeg er administrator og jeg har IE 6.0... så det er ikke derfor!

Er der nogle der har en ide til hvad problemet kan været? Evt. hvad fejlkode 1603 betyder...
Avatar billede qubi Nybegynder
10. november 2002 - 14:47 #4
okay... nu har jeg hævet 100 point, så nu må i lige tænke jer godt om og så komme med en løsning... :-)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. november 2002 - 03:22 #5
Sorry jeg har glemt hvad fejl 1603 er, kan ellers huske de andre 1602 :-)
Men jeg skal nok tænke mig godt om...
Avatar billede qubi Nybegynder
11. november 2002 - 20:15 #6
Er der nogle der har en ide til hvor jeg kan få løst mit problem eller spørge andre om hjælp... det ser ikke ud til at der er nogle her der ved det...
Avatar billede htm Nybegynder
11. november 2002 - 20:35 #7
I følge microsoft er fejlen:
ERROR_INSTALL_FAILURE    1603  Fatal error during installation.

Altså en fatal fejl under installationen - men jeg ved ikke lige hvad der går galt i dit tilfælde!
Evt. prøv og installer det via http://windowsupdate.microsoft.com Det kan være der er bedre held der!
Avatar billede qubi Nybegynder
15. november 2002 - 14:54 #8
jeg kan ikke finde nogen installations fil til messenger på http://windowsupdate.microsoft.com
er det bare mig elelr hvad?
Jeg har i hvert fald stadig mit problem med at jeg ikke kan installere messenger pga. fejlkode 1603
Avatar billede htm Nybegynder
17. november 2002 - 21:31 #9
Hvis den ikke ligger på Windowsupdate til win98 har du installeret det! Eller også er din installation helt gal, og du skulle overveje en formatering...
Avatar billede qubi Nybegynder
29. maj 2003 - 17:06 #10
jeg fik aldrig løst problemet, men droppede i stedet messenger og bruger nu trillian i stedet
Avatar billede punk_fm Nybegynder
23. juli 2003 - 10:36 #11
Hvor finnder man Trillian... og virker den som Messenger??