Avatar billede lch Nybegynder
08. november 2002 - 17:06 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Nogen der har erfaring med programmet Trillian?

Hørte forleden om chatprogrammet Trillian. Nogen der har erfaring med det? Bruger p.t. ICQ, men der er nogle af mine venner som kun har MSN og det ville da være smart med sådan et program der kan håndtere flere slags. Eller har jeg helt misforstået hvad det kan bruges til...:-)

mvh Liz
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. november 2002 - 17:10 #1
Bruger det selv, til ICQ, Y! (hmm) og IRC
Og ja, du kan bruge det til MSN også..
Selv er jeg glad for det, men brug endelig et skin, så du får et udseende du kan med :)
Kræver lige en gennemgang af opsætningerne før det passer til dig vil jeg dog nok mene.
Avatar billede lch Nybegynder
08. november 2002 - 17:11 #2
k....hørte noget om at det har en besværlig opsætning?
Avatar billede 7th Praktikant
08. november 2002 - 17:12 #3
Nej det har du ikke. Det er et godt program :) Er selv begyndt at bruge det så jeg er fri for at have tre programmer kørende (icq, msn, yahoo). Skins til Trillian er også meget gode.

http://www.trillian.cc
Avatar billede lch Nybegynder
08. november 2002 - 17:12 #4
Er det freeware versionen du bruger?
Avatar billede lch Nybegynder
08. november 2002 - 17:13 #5
Jeg kører win2000, har det noget at sige?
Avatar billede flse Nybegynder
08. november 2002 - 17:14 #6
Trillian er et rigtig dejligt program. Dels kan man nøjes med et buddy-program, og dels slipper man for ICQ's reklamer og for MSN rapporterer alt hvad du downloader til Microsoft.

Ulempen ved Trillian er at det focuserer på direkte chat, og at det ikke understøtter de avancerede ting som ICQ og MSN tilbyder som f.eks. voice og video chat (jeg har ihvertfald ikke set noget sted i Trillian der tyder på andet).
Avatar billede 7th Praktikant
08. november 2002 - 17:14 #7
Det er ikke besværligt på nogen måder at installere/opsætte Trillian. Til de forskellige programmer skal du bare skrive dit user og pass, så er det konfigueret, og du er klar til at logge på. Trillian finder selv dine icq, msn, mm. contact lister...
Avatar billede flse Nybegynder
08. november 2002 - 17:15 #8
Win2K er fint .. :-)  (der er desværre ik lavet i *NIX version endnu)
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. november 2002 - 17:16 #9
Det er ikke besværligt at sætte op, meget logisk generelt, men kræver som alt andet lige man tager runden.

Kører den selv på XP (freeware versionen)
Eneste "klage" er at efter 1-3 dage tager den pludselig 100% CPU, så skal den lige lukkes ned og startes op igen. (men det er ellers ok)
Avatar billede lch Nybegynder
08. november 2002 - 17:16 #10
Takker for hjælpen. Prøver det lige så...:-)
Avatar billede 7th Praktikant
08. november 2002 - 17:17 #11
The current version of Trillian is .74. - Windows 95/98/ME/2000/NT/XP
http://www.trillian.cc/trillian/download.html

Kører selv Trillian på XP, så jeg ser ikke nogen problemer for dig.
Avatar billede lch Nybegynder
08. november 2002 - 17:19 #12
Pointtildeling hakker som sedvanlig herinde...håber det er i orden...:-)
Avatar billede 7th Praktikant
08. november 2002 - 17:23 #13
Angående skins skal du måske lige være opmærksom på, at nogle skins ikke viser de "rigtige" ikoner for henholdsvis icq, msn, yahoo, irc mm. Nogle skins har bare et gennemgående ikon for alle chatgrupper såsom f.eks kontakter fra msn har et icq ikon ovs... Bruger selv dette skin http://www.trillian.cc/skins/images/geekblue7.gif
Avatar billede lch Nybegynder
08. november 2002 - 17:25 #14
sidder lige og kigger på skins, så tak for tipset...:-)
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. november 2002 - 19:03 #15
mit skin er ChosenOS
tak for point..

Hvis man køber Trillian, så mener jeg at der er noget med video/lyd-addon (selv bruger jeg nogle HELT andre programmer til tale, da jeg har bedre erfaring med dem)