Avatar billede sysop Juniormester
07. november 2002 - 19:22 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

ZoneAlarmPro på Netværk

Hey.

Jeg har set en del indlæg om ovenstående og undre mig over, at folk siger den kun beskytter den pc den er installeret på.
Mit spørgsmål er så, hvis ovenstående er korrekt: Hvorfor kommer den med samme resultat på workstation som på server hvis du eks. tester på Shields Up eller andre service sider???
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2002 - 19:27 #1
ZoneAlarm og andre wannabe firewalls beskytter egentlig ikke særlig godt at all.

Programmer kan blot maskere sig som f.eks. IE, som jo som standard har adgang til internettet og voila hackeren kan gå på spil.

At spære for porte er heller ikke effektivt da en hacker blot kan lave en tunnel til f.eks. port 80.

Køb en hardware firewall, hvor der løbende udsendes opdateringer til i form af ny firmware.

Just my opinion.
Avatar billede sysop Juniormester
07. november 2002 - 19:28 #2
Hvis man skal have en billig firewall (hardware) hvad skal man så købe og hvad koster sådan en?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2002 - 19:32 #3
Well, det er bedst hvis du kigger forskellige mærker ud og så tjekker producentens hjemmeside.

Læg mærke til hvordan deres supportsektion tager sig ud.
Send dem et spørgsmål pr. e-mail og se hvor hurtigt du får svar.
http://www.3com.com/prod/dk_DK_EMEA/prodlist.jsp?tab=cat&cat=134482&subcat=134490
En mulighed.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
07. november 2002 - 20:11 #4
Jeg kan anbefale en Zyxel ZyWall 1 eller 10, de koster henholdsvis knap 2000 og 5000 kr.
De er meget gode og de bliver også nævnt en del gange her på eksperten.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2002 - 21:04 #5
Zonealarm og andre firewalls af samme type er personlige firewalls der er beregnet til at beskytte den personlige (stand alone) pc. De egner sig ikke til netværks beskyttelse. Hvis dit netværk bare er et antal stand alone pc'ere der deler internet forbindelse, så kan det gå, men hvis du har et "rigtigt" netværk, hvor du deler ressourcer osv, så bør du kikke på en rigtig firewall, f.eks zywall som hartnet.dk anbefaler. Den er et rigtigt godt alternativ og ikke ret dyr.
Avatar billede sysop Juniormester
07. november 2002 - 21:08 #6
Jeg ved ikke hvad du mener med rigtigt netværk, men der er en DC som ws logger på. VI har ADSL med en router på.

Jeg er glaf for jeres indlæg men syntes stadig ikke jeg har fået svar på mit spørgsmål.

hartnet: Zywal 1 er det kun til en bruger eller....???
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
07. november 2002 - 21:17 #7
ZyWall 1 kan sagtens bruges til flere brugere.
Der er indbygget en 4 ports router i ZyWall'en. Men hvis der skal flere på kan du du sætte en hub/switch på.
1-tallet fortæller dig bare at der kan etableres en VPN-tunnel. Den er en klient. Hvis du skal bruge flere VPN'er skal du op på en ZyWall 10'er eller en 50' eller 100.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2002 - 21:39 #8
hvis du har en DC, så har du et rigtigt netværk, og her bør du bruge en ordentlig firewall. Zywall 1 er en switch med 4 porte, 10, 50 og 100 har flere porte.

Hvis du har en netværks infrastruktur med kabler/switche/hub, så kan du ofte slitte billegere fra det ved at opsætte en linux firewall (en PC med 2 netkort) eller købe en SOHO boks, f.eks. en SonicWall eller en af de mindre Cisco Pix. En sådan firewall sættes ind mellem din router og resten af dit netværk
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
07. november 2002 - 21:53 #9
Bufferzone -> ZyWall er den eneste der har indbygget switch. De andre har kun porte til Wan, Lan og DMZ.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2002 - 22:07 #10
hartnet.dk> lige netop, det er faktisk det der er pointen. Hvis du har en netværksinfrastruktur, har du ikke brug for en switch, men for at kunne indskyde en firewall mellem dit net og din router. Hvis man ikke har infrastrukturen og alligevel skal ud og investere i en switch, er en zywall et fantastisk køb
Avatar billede sysop Juniormester
08. november 2002 - 08:39 #11
Når jeg kigger på www.EDBpriser.dk siger den, at er 1 bruger. Er det korrekt eller ej?:

ZyWall 1    1 User / 10/100Mbps LAN 1.890 kr.
Avatar billede sysop Juniormester
11. november 2002 - 09:14 #12
Beskytter eks ZyWall 1 alle maskiner på mit netværk????
Avatar billede sysop Juniormester
11. november 2002 - 11:47 #13
Har indkøbt 1 ZyWall 1. Egentlig havde jeg ikke fået svar på mit spørgsmål, men det er jo kun jul én gang om året
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
11. november 2002 - 14:39 #14
Du kan sagtens bruge en ZyWall 1 til et flere end 1 computer, du kan bare sætte en hub/ switch på, så kan du sætte de maskiner på som du har brug for.

1-tallet fortæller dig bare et det er en VPN-klient. Kun én VPN-tunnel.