Avatar billede kpl Nybegynder
07. november 2002 - 14:45 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Tilmelding til søgemaskiner

Hej
Jeg er begyndt at lave websites for andre mennesker. Hvordan søger jeg for at disse bliver tilmeldt på den letteste måde? Jeg gider ikke selv sidde og tilmelde hver website på hver søgemaskine (jubii, google yahoo etc.). Findes der seriøse firmaer der laver dette i eet hug og ved nogen hvad denne service koster?
Avatar billede syswatch Novice
07. november 2002 - 17:39 #1
Du kan starte med at indsætte MetaTags i dine hjemmesider, det er små søgeord, som søgemaskinernes "robotter" selv finder frem til, og dernæst lagre dem i deres databaser...
Men der findes nogle firmaer der yder en form for service af at tilmelde dine websites... det koster bare en hel del.
Avatar billede neteffect Nybegynder
07. november 2002 - 19:30 #2
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2002 - 20:50 #3
For det første skal du straks glemme alt om metatags til at starte med, de virkede for 2 år siden, men der er ingen at de store søgemaskiner der anvender dem til ret meget i dag.

Hvis du vil gøre det intiligent bør du heller ikke anvende disse massetilmeldings tjenester, hvert site har sine karakteristika og massetilmelding kan ikke gøre dette effektivt. Hvis du kikker på din egen statestik kan du sikkert se at 95 % af din trafik kommer fra en søgemaskine. Sådan er det for næsten alle sites, derfor kan det godt betale sig at koncentrere sig om de 8 store søgemaskiner der giver 99,9 % af alt trafik. Resten af søgemaskinerne er spild af tid og hvis du ikke koncentrere dig går du glip af masser af god trafik.

Søgemaskineoptimering skal hvis den skal virke laves specefikt for hvert enkelt site. Der er forskel på hvad der kan betale sig at gøre for et site der sælger antikviteter og et sitet der anmelder fester for unge på 18.

Jeg vil foreslå dig at lave et samarbejde med en specialist på området, det kan godt betale sig, der er flere at vælge mellem f.eks. bufferzone.dk (det er mig), Notabene.net, joyzone.dk, søg på webpromotion på google.

Jeg gør f.eks. ofte det at jeg laver rådgivning til mindre webdesign firmaer, så de selv kan lave det mest almindelige
Avatar billede demib Nybegynder
08. november 2002 - 12:59 #4
Jeg vil langt hen ad vejen give bufferzone ret, du skal dog være opmærksom på et par ting:

1) Du skal ikke spilde så meget tid med at tænke på "tilmelding". Læs denne artikel fra Joyzone.dk: "Drop tilmelding til søgemaskiner" - så vil du forstå hvad jeg mener:
http://www.joyzone.dk/sw593.asp

Du kan så evt. gå videre med artiklen: "Drop optimering til søgemaskinerne":
http://www.joyzone.dk/sw625.asp

- Og så kunne det næsten lyde som om du ikke skal gøre noget som helst - men det skal du :)
Du skal nok bare fokusere på nogle andre ting end du umidelbart tror, hvis du vil være mere synlig i søgemaskinerne ...

2) Jeg giver bufferozone ret i at det er en god ide at få hjælp udefra, når du skal markedsføre dig i søgemaskinerne. Du skal dog være opmærksom på at der findes mange forretningsmodeller på markedet. Rådgivning (som oftest på time eller projekt-betaling) er kun en ud af flere muligheder. Flere firmaer tilbyder i dag også, at lave markedsføring i søgemaskiner på rene performance baserede forretningsmodeller - det vil sige, hvor du kun betaler for resultaterne af arbejdet, i form af trafik eller nye kunder. Sådanne services tilbyder blandt andet RedZoneGlobal (www.redzoneglobal.dk), som jeg er CTO for.

Mikkel deMib Svendsen
Redaktør, www.Joyzone.dk
Avatar billede kpl Nybegynder
10. november 2002 - 17:53 #5
Tak for jeres nyttige svar