Avatar billede uhre Nybegynder
06. november 2002 - 20:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Operation must use an updateable query

jeg kan ikke få fat i Access databasen,og får denne fejlmeddelse "Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel". Jeg prøvede at få hjælp her http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/updateable_query.asp, men der var kun et eksempel til win 2000, og jeg kører med win XP, hvordan klarer jeg så dette problem.
Avatar billede iblarsen Praktikant
06. november 2002 - 21:08 #1
Løsningen er det samme på en XP - sørg for at din iusr_"maskinnavn" har skrive rettigheder til det bibliotek hvor databasen ligger
Avatar billede uhre Nybegynder
06. november 2002 - 21:15 #2
iblarsen>>hvor gør jeg det??
Avatar billede iblarsen Praktikant
06. november 2002 - 21:18 #3
Højre klik med musen på den folder hvor databasen ligger og vælg Egenskaber. Klik på fanebladet Sikkerhed og tilføj brugeren iusr_"maskinnavn" eller den bruger som du nu benytter til IIS. Giv brugeren skriverettigheder.
Avatar billede uhre Nybegynder
06. november 2002 - 21:19 #4
jeg bruger Access sammen med en IIS og koden er i asp.net. databasefilen ligger i c:\inetpub\wwwroot\database. hvad er det for en mappe der skal laves rettigheder på
Avatar billede uhre Nybegynder
06. november 2002 - 21:20 #5
der er ikke et faneblad der hedder sikkerhed
Avatar billede uhre Nybegynder
06. november 2002 - 21:21 #6
der er - Generelt, Deling, Webdeling og tilpas
Avatar billede uhre Nybegynder
06. november 2002 - 21:22 #7
fanebladet er der i win 2000, men jeg kan ikke finde den her
Avatar billede fynbohans Nybegynder
06. november 2002 - 22:06 #8
Prøv at kigge på de 3 andre muligheder, som der remses op hos Microsoft.
Klik på det linket til Microsoft der hvor du har kigget. Hvad for et OS du bruger er sikkert ligegyldigt.
Avatar billede uhre Nybegynder
07. november 2002 - 19:46 #9
fandt selv svaret, man skal højreklikke filen eller mappen der skal deles og ind under webdeling, her skal man angive et share med skriverettighed