Avatar billede schnell Nybegynder
06. november 2002 - 14:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tweening - jævn bevægelse?

Jeg har lavet en tweening af noget tekst, men det bliver en anelse hakket. Hvorfor?
Avatar billede milo Nybegynder
06. november 2002 - 14:26 #1
fordi du gør det over for lidt frames...bare brug flere frames til det, indtil det kører flydende nok
Avatar billede cobe Nybegynder
06. november 2002 - 14:27 #2
Det er bl.a. meget afhængigt af:

-hvor stor din text er grafikmæssigt.
-din framerate i Movie Properties kontra det antal frames, som tweeningen kører over.

Prøv at indsætte flere frames i din tween og sæt din framerate op...prøv dig frem til det ønskede resultat.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. november 2002 - 14:29 #3
milo kan have ret - Men det kan ligeså meget afhænge af din fps (frames per second). Har du f.eks de 12 standard fps, så kan det meget vel komme til at hakke. Pas dog på med at sætte den for højt (selvom det bliver endnu federe) - Det kræver nemlig en bombe af en maskine for at køre f.eks 45 fps så det stadigt ser fedt ud.

/Nikolaj
Avatar billede cobe Nybegynder
06. november 2002 - 14:32 #4
Kom lige til at tænke på, at du bare siger tween...Hold dig så vidt muligt væk fra SHAPE-tween, hvis det skulle være det du leger med. Det er være ekstremt CPU-krævende.
Avatar billede schnell Nybegynder
06. november 2002 - 14:33 #5
Tusind tak. Bare alting var så enkelt!