Avatar billede krista Nybegynder
06. november 2002 - 13:41 Der er 19 kommentarer

DVD til TV

JEg har købt mig en Amitech Multi Media PC med DVD og TVout men jeg kan ikke få skærmbilledet til at vises på fjernsynet.
Når jeg prøver at registrere en ny skærm sker der ingenting og man kan ikke vælge anden outputenhed end analog skærm (de andre er grå). Computeren er sat til computeren med et gult kabel, der fulgte med til computeren, der er sat i en scart adaptor og i fjernsynet, som jeg har fået at vide at jeg skulle -men ligemeget hjælper det!
Mit kort er GeForce4 MX 420
            Integrated RAMDAC
            64 MB
            Version 4.17.0045
Og TV kodningstypen er NV17 internal (MV)
hvis alt det altså skal bruges til noget!
mit TV er en Grundig 28' der er 3-4 år gammel

Håber at der er nogen, der kan hjælpe for det er ret så træls!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. november 2002 - 13:42 #1
http://www.tweak.dk/nvidia.php prøv Detonator 30.82 Windows 2000/XP (Officiel WHQL)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. november 2002 - 13:43 #2
sørg for at tv'et er tændt når du starter computeren op :)
Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
06. november 2002 - 13:49 #3
Hvis du har inde i egenskaber for skærm og dernæst indstillinger også avanceret skulle du gerne vælge den anden skærm også skulle det virke. Hvis det ikke er tilfældet så prøv at downloade de nyeste drivere til grafikkort og se om det hjælper :-)
Avatar billede sn2002 Nybegynder
06. november 2002 - 13:54 #4
Prøv at hente den driver der passer til dit kort her:

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Hvis du derefter går via højreklik på desktop ind i egenskaber -> indstillinger -> avanceret og åbner for nview-fanen i toppen, skulle du gerne få mulighed for at vælge 'clone'. Hvis du krydser den af skulle du nu kunne vælge en nview-skærm 2 i bjælken under de fire nview-tilstande - herefter klikker du på enhedsindstillinger nede i højre hjørne, vælger outputenheder, og derefter TV i stedet for analog skærm!
Jeg håber at det kan hjælpe lidt! Det virker ihvertfald for mig.

Pøj-pøj,
sn2002
Avatar billede krista Nybegynder
06. november 2002 - 14:22 #5
nu har jeg prøvet at downloade den dersens www.tweak osv. der ikke vil køre!
Avatar billede krista Nybegynder
06. november 2002 - 14:24 #6
JEg har også downloaded den nvidia osv. og den har da også ændret på min skærm ved at alle ikonerne på skrivebordet er blevet større men man kan stadig ikke vælge klon i indstillinger-avanceret!! :(
Avatar billede sn2002 Nybegynder
06. november 2002 - 14:34 #7
kan du vælge nview-fanen under indstillinger -> avanceret og se de fire muligheder (hvor clone er een af dem)? (lige for at være sikker - du har genstartet efter du har downloadet de nye drivere?)
Avatar billede krista Nybegynder
06. november 2002 - 19:24 #8
Ja jeg satte den til at genstarte automatisk men de tre af mulighederne (vandret vidde, lodret vidde og klon kan man stadig ikke vælge!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. november 2002 - 06:48 #9
Kommentar: metal_hansen
06/11-2002 13:43:41    sørg for at tv'et er tændt når du starter computeren op :)
har du sørget for det?
Avatar billede krista Nybegynder
07. november 2002 - 13:53 #10
ja ja! -det har jeg skam gjort hver gang jeg har prøvet på at få det til at funke!!
Avatar billede dksms Nybegynder
07. november 2002 - 21:03 #11
Det scar du sætter i fjernsynet der er noget oven på det hvor du kan vælge mellem input og output og den skal stå på output. Hvis det ikke virker så aner jeg ikke hvad det er. Måske er det din driver
Avatar billede krista Nybegynder
08. november 2002 - 06:22 #12
okay! jeg har prøvet begge dele uden resultat men jeg kan da godt prøve endnu engang!!
Avatar billede sn2002 Nybegynder
08. november 2002 - 12:01 #13
det lyder sgu underligt! Har du sat et flueben i "gennemtving registrering af skærm på det sekundære stik"?
Avatar billede krista Nybegynder
08. november 2002 - 15:31 #14
øhh hvor står det henne?!!
Avatar billede sn2002 Nybegynder
08. november 2002 - 17:30 #15
egenskaber -> indstillinger -> avanceret og så nview-fanen - så skulle det være nede i nærheden af enhedsindstillinger...
Avatar billede sn2002 Nybegynder
15. maj 2003 - 23:52 #16
har du fået det til at virke?
Avatar billede tofferman Nybegynder
15. maj 2003 - 23:56 #17
Jeg har ikke selv en nVidia-driver, så jeg spørger lidt i blinde.

Har du sat standarden til PAL?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 23:57 #18
sn2002>>Spørger har stillet 5 spørgsmål, hvoraf de 3 er åbne det her med afvist svar og det sidste er der givet point.
Så det er nok spild af tid og kræfter at hjælpe denne person.
Avatar billede sn2002 Nybegynder
26. juni 2003 - 13:42 #19
Det er sgu da ufedt !! Tak for tippet 'fromsej' !!!

Man skulle synes, at spørger kunne oprette eget svar og tage størstedelen af pointene selv (forudsat at vores svar ikke har hjulpet, vel at mærke!), og så i det mindste give et par symbolske point for den tid vi har brugt på at forsøge at afhjælpe problemet!

Men sådan fungerer verden tilsyneladende ikke :P