Avatar billede rips Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:14 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Minidisc

hejsa!

Jeg har spørgsmål, Ang. om man kan sætte sin minidsic til computeren, man skal kunne skrive fra en eller aden form for program til sin minidisc/minidisc`s på sine numre.
Avatar billede einstein Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:20 #1
jeg læste om en engang der kunnne det.......
Avatar billede thomasm Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:22 #2
enig med einstein jeg har også engang hørt om et sådan drev. men mere kan jeg ikke huske
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:29 #3
Har også hørt om sådan et drev, men det blev vist ikke noget hit ...
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:31 #4
Forresten, så skal du huske at sætte spørgsmål i de rigtige kategorier .... dette skulle nok ha\' været i Hardware/generelt
Avatar billede einstein Nybegynder
06. oktober 2000 - 19:11 #5
Men det ville da være fedt hvis der fandtes et prg. som kunne bruge lydkortet, og man så \"bare\" kunne optage lyden med minidisc\'en..........
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. oktober 2000 - 19:34 #6
Du kan jo også bare optage lyden fra lydkortet til din minidiscen ... eller mener du med et indbygget drev?
Avatar billede groggy Nybegynder
08. oktober 2000 - 19:24 #7
Sony har engang lanceret to minidisk drev til computere. Men de er blevet trukket tilbage igen p.g.a at de ik ku konkurere med zip drev osv. Kan dog muligvis stadig findes på forskellige markeder for brugt harware. Og driverne burde kunne findes på sonys hjemmeside.

Jeg kender dog ik noget til den anden måde I nævner.
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. oktober 2000 - 00:03 #8
rips??
Avatar billede rips Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:25 #9
jeg kan ikke bruge nogle af jeres svar. Det gør mig ondt. Hvad jer er ude efter er: Hvilket program kan jeg bruge??
Avatar billede parazite Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:33 #10
En jeg kender har et SoundBlaster Live af de RIGTIG onde, og med det fik han en SoundDrive... et stykke hardware man sætter ind i en normal CD/DVD/Brænder-slot. Der er så adskillige forskellige knapper og porte, deriblandt en optisk udgang. Heri koblede han så sin MD-afspiller, og med noget medfølgende Creative-software kunne han optage direkte til sin MD-afspiller, og også redigere i navne osv.

Ved ikke om det er noget i den stil du søger?

- Parazite
Avatar billede einstein Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:35 #11
nej det har jeg også, det er kun musik TIL minidiscen, det virker ikke den anden vej.........desværre.......
Avatar billede parazite Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:56 #12
Altså du vil både sende og modtage fra din MD? Er du sikker på den overhovedet understøtter dette?
Avatar billede einstein Nybegynder
10. oktober 2000 - 23:03 #13
Det var det der var hele ideen, så os der ikke havde brænder kunne bruge minidisc istedet.....
Avatar billede parazite Nybegynder
11. oktober 2000 - 00:00 #14
Kan bare ikke se hvorfor en MD skulle understøtte denne funktion. De er jo kun beregnet til indspilning, og sletning.
Avatar billede einstein Nybegynder
11. oktober 2000 - 06:53 #15
nå, ja det er i hvert fald ikke meningen at MD\'en skal kunne afspille musikken igen.......
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. oktober 2000 - 07:04 #16
Alså, så vidt jeg ved kan et normalt lydkort IKKE styre en minidisc!!

Jeg har ikke hørt om nogle programmer som kan styre vha. lydkortet/at sende lyde til minidisc. Det er jo kune - så vidt jeg ved - musik og nogle FÅ (hvis der er nogen) informationer som køre igennem lydkablet.

Og hvis du vil have musik ind i din minidisc, fra computeren, så skal du bruge line-in - eller optiske kabler, hvis du har det til rådighed.
Avatar billede rips Nybegynder
11. oktober 2000 - 09:35 #17
Altså, enten har i misfoerstået mit spørgsmål. Eller så er det mig som har misfoerstået jer.
Jeg har optaget over på en minidisc. Så der ligge musik på den. Jeg vil kunne skrive direkte til minidiscen sådan at der kommer navne på displayet. Det er jo noget lettere en at skulle til at trykke navnene ind på MD. Ik`

Forstår i hvor jeg vil hen?
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:32 #18
Okay ... nu ved jeg helt hvad du mener!

Jeg tror ikke at det er muligt, men nu er det jo også et stykke tid siden at jeg sidst roede med sådan noget, så hvad ved jeg. Jeg tror nemlig at disse informationer, hvis der er nogen, bliver overført på en speciel måde, som et lydkort ikke kan håndtere. Måske?
Avatar billede parazite Nybegynder
11. oktober 2000 - 15:37 #19
rips : Tror nok det var netop dette jeg beskrev i mit svar d. 10.10.00 kl. 22.33.15. Kan da godt finde et link til mere info, hvis du er interesseret?

einstein : Baah! Du ved hvad jeg mener. Som jeg forstår det, så søger du en funktion, der gør at du kan optage fra eks. din vens anlæg over på din minidisc, og så gå hjem og spille det over på din com? Nu jeg selv sidder og skriver det, så kan jeg da godt se, at det BURDE være muligt. Det svarer vel nogenlunde til at smække et stik fra høretelefonudgang til line-in i lydkortet? Hmm...

- Parazite
Avatar billede groggy Nybegynder
11. oktober 2000 - 20:25 #20
Jeg har aldrig nogensinde hørt om noget software der ku gøre det. Men det ville sq ik være helt dumt.
Avatar billede nomiz Nybegynder
11. oktober 2000 - 20:29 #21
Dataminidiscen er bl.a. udgivet i Sverige, og den kan kun lagre 150 mgbyte...
Sony har udtalt at det var en fiasko, så jeg ved ikke om den kommer til lille DK....
Avatar billede rips Nybegynder
11. oktober 2000 - 22:56 #22
Jeg er helt med på at få et link parazite!!
Avatar billede parazite Nybegynder
12. oktober 2000 - 00:20 #23
rips : Well... hans driver var et af de her: http://www.creativelabs.com/accessories/audio/live-drive/ . Vist det bedste... og softwaren skulle gerne følge med! :o)

- Parazite