Avatar billede riversen Nybegynder
03. november 2002 - 19:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Modtage filer

rkhdk har været så flink at give mig dette links
http://krogh-hansen.dk/howto/icq.html
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/internet_programmer/
men det hjælper ikke rigtigt

I kan selv prøve (19463099)...der skulle komme følgende besked:
Cannot connect to the other party as you are both behind firewalls
use a SOCKS proxy server. Configure the server though the perferences dialgue
Avatar billede riversen Nybegynder
03. november 2002 - 19:45 #1
jeg kan altså ikke modtage filer
Avatar billede hub Nybegynder
03. november 2002 - 19:47 #2
Sidder du på den IP der er default for routeren
Avatar billede riversen Nybegynder
03. november 2002 - 19:51 #3
hvad mener du?
Avatar billede riversen Nybegynder
03. november 2002 - 19:53 #4
jeg ændrede lidt i icq men så er det bare Can't establish direct connection
Avatar billede hub Nybegynder
03. november 2002 - 19:54 #5
Jeg har en 677 selv, men hos Tiscali. På den sendes al trafik til 192.168.1.2 medmindre man har lavet NAT-entries i routeren. Jeg kan således kun modtage ICQ-filer på denne IP. Hos CC hedder routeren vist 10.0.0.1 og første maskine (default) hedder vel 10.0.0.2 ? Den IP skal du bruge til filoverførsel i ICQ - eller lave NAT-entries i routeren.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. november 2002 - 19:55 #6
jeg sidder på 10.0.0.2 og har lavet nat entries

3000-3019 tcp og 4000 udp
Avatar billede hub Nybegynder
03. november 2002 - 20:00 #7
Forstår jeg ikke helt: du sidder både på den default IP samt har lavet NAT-entries. Hos mig har jeg ikke lavet NAT, men modtager/sender fint på default IP...
Avatar billede riversen Nybegynder
03. november 2002 - 20:03 #8
hub: fra bunden....hvad skal jeg gøre step by step
Avatar billede hub Nybegynder
03. november 2002 - 20:08 #9
Umiddelbart ville jeg mene, at du skal fjerne de de entries fra routeren. Det funker her hos mig med standardopsætningen i forhold til ICQ. Jeg har så lavet en del andre entries, men det er til mail, web og FTP. Men jeg er jo på Tiscali og du er på CC, men på samme type router.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. november 2002 - 20:09 #10
da jeg ikke have forwardet port 4000 og 3000-3019 til 10.0.0.2 kom den første besked jeg skriver om
Avatar billede hub Nybegynder
03. november 2002 - 20:15 #11
I min ICQ har jeg ikke krydset af, at jeg er bag en firewall. Når jeg geninstallerer ICQ ændrer jeg slet ikke i opsætningen af den. Den kører med ICQ standard opsætning og routeren har jeg heller ikke rørt..
Avatar billede riversen Nybegynder
03. november 2002 - 20:17 #12
ok, men det virker ikke her...
har vist samme opsætning som rkhdk som også har cc, men det virker ikke her...har slettet nat-entries i router
Avatar billede riversen Nybegynder
04. november 2002 - 19:32 #13
dammit..!