Avatar billede hunters_force Nybegynder
03. november 2002 - 14:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

drop down menu over anden html frame

Jeg ville høre om det kan lade sig gøre at have en flash (5) drop down menu i en frame, som kan droppe ind over en anden frame,

illustration af hvad jeg mener er her:

http://www.guistuff.com/tutorials.shtml

Den menu der ligger øverst....kunne man forestille sig at den kørte ind over en anden frame (de bruger det vist ikke her...)

Det er sikkert noget html geil der skal til???

mvh
Morten
Avatar billede baitianlong Nybegynder
03. november 2002 - 15:09 #1
Du kan ikke køre ind i en anden frame, det siger sig selv. Men du kan gøre flashen gennemsigtig, og lade andre ting/tekst være bagved.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
03. november 2002 - 15:21 #2
Her er et eksempel på det du ønsker:

http://legendenet.dk/transp.html

(o;
Avatar billede hunters_force Nybegynder
03. november 2002 - 15:25 #3
æv...jeg tænkte bare om man kunne....men kan jo godt når det er almindelige drop down menu i java eller dhtml ???
Avatar billede baitianlong Nybegynder
03. november 2002 - 15:30 #4
Du kan aldrig køre ind i en anden frame uanset hvad !!! Men mit eksempel viser dig hvordan du kører ind over et div/layer
Avatar billede baitianlong Nybegynder
03. november 2002 - 16:05 #5
Det er denne linie, der gør flashen gennemsigtig:

<param name=wmode value=transparent>

Tak for points
Avatar billede kildeby Nybegynder
05. november 2002 - 10:01 #6
Hej hunters force
ros til "knudgert" for at komme med en løsning og henvise til:
http://www.milonic.co.uk/menu/frames/
Avatar billede hunters_force Nybegynder
05. november 2002 - 18:52 #7
cool - men det er jo desværre stadig ikke flash - jeg har droppet mine forhåbninger i den retning - men 1000 tak for at følge op med et eksempel :-)
Avatar billede cultx Nybegynder
13. november 2002 - 02:22 #8
SUPER COOL eksempel...
Avatar billede cultx Nybegynder
13. november 2002 - 02:34 #9
Bare ærgeligt at der ikke kan gøres "lidt" mere simpelt...