Avatar billede andreasng Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:26 Der er 30 kommentarer og
4 løsninger

Hvadfanden laver MS

Hvad synes i så om at Microsoft har opkøbt Linux (det mest stabile styresystem i verden)
Skal de nu til at ødelægge det også. Som om de ikke har lavet lort i nok her omkring.
Surt show.
Avatar billede jay Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:29 #1
Hvornår har de gjordt det?

Hvor har du set det?
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:31 #2
Er lige med på en lytter
Avatar billede mike@work Praktikant
06. oktober 2000 - 09:31 #3
Genialt !
Avatar billede hyldsgaard Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:31 #4
Nu har Microsoft jo ikke opkøbt Linux... de har købt aktier i Corel, ja, men det kommer jo nok kun brugerne til gode. Der er god chance for at Microsoft vil overføre fx Office-pakken til Linux, hvilket i mine øjne kunne være en yderligere force for Linux-systemet som helhed. Linux vil altid være et åbent system og det kan selv Microsoft vist ikke ændre på.
Avatar billede frossen Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:48 #5
det giver jeg hyldsgaard ret i
Avatar billede svindler Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:49 #6
Corel Linux er ikke en af de største linux-distributioner, så det er begrænset hvor stor skade de kan gøre. Tværtimod kunne det give lidt credit hos de mest overbeviste MS-tilhængere.

Den officielle udmelding går på, at det er Corel, der skal tilrette deres applikationer til at køre på MS\' .NET platform og tilføre viden, da konceptet til en vis grad minder om dele af Corels idéer.

Pressemeddelelsen er på http://www3.corel.com/cgi-bin/gx.cgi/AppLogic+FTContentServer?GXHC_gx_session_id_FutureTenseContentServer=4e3952d6b9818bef&pagename=Corel/PressRelease/Details&id=CC100K16H9C
Avatar billede andreasng Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:49 #7
Jeg så det i politikken her i torsdags. Der stod at svinene havde købt Corel. Og jeg er sku da ligeglad med om corel kan tjene penge på at blive opkøbt, de skal fame ikke lade sig opkøbe af MS, det er det sidste firma man skal ligge sig ud med.

F**k
Avatar billede andreasng Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:50 #8
MS screwer det hele op!!!
Avatar billede andreasng Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:51 #9
f**k
Avatar billede frossen Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:51 #10
yeps
Avatar billede hyldsgaard Nybegynder
06. oktober 2000 - 10:04 #11
Det virker som om at folk som \"andreasng\" er direkte bange for Microsoft. Hvis man har lyst til at anvende andet end Microsoftprodukter, så står det da en helt frit for. Jeg kunne da også begynde at brokke mig over at Linux-folket tager markedsandele fra Microsoft, hvilket resultere i 117 forskellige standarder, hvilket er noget mere besværligt end hvis der kun eksisterede Microsoftprodukter, men det ville nok ikke falde i god jord.

Mit råd må være... lad være med at være bange for Microsoft og se dem som en fjende. Hvis du ikke kan li\' dem, så lad være med at brug dem. Hvis andre produkter ikke kan klare konkurrencen fra Microsoft, så er det fordi de ikke er gode nok.

P.S. I øvrigt synes jeg ganske godt om Linux...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. oktober 2000 - 10:41 #12
Jeg kan kun holde med Hyldsgaard, det kan kun komme Linux samfundet til gode...
(Desuden er MS eneste årsag til aktie opkøbet at støtte Corel Linux, sådan at Windows ikke opnår et monopol og derved kommer i modvind igen)
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. oktober 2000 - 16:52 #13
hyldsgaard har helt ret ... Jeg må indrømme at jeg er træt af at høre om at folks Windows køre skod og det er Bill Gates skyld ... der findes alternativer ... BRUG DEM!

Jeg holder både med MS og Linux ... ;)
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:07 #14
Det er vel MS er frygter linux i denne sag.
Da MS Norge sendte en udgave af win98 på gaden der var svær at kopierer for menigmand, faldt deres markedsandel hos private til 50%. Så mit gæt er de vil være med på vognen.
Avatar billede mike@work Praktikant
06. oktober 2000 - 17:16 #15
Mikkelfunck>> Har du en artikel eller noget der kan underbygge den påstand...
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:27 #16
nej, det er skam længe siden. jeg er ret sikker på det ikke er varm luft, men tallet kan selvfølgelig være forkert - indrømmet.
Avatar billede scz Nybegynder
06. oktober 2000 - 21:48 #17
lad os for en ting slået fast med 7\" såm.

linux kernel er open source, det vil siger at der ikke er nogle der ejer den, derfor kan den ikke bilve opkøbt, man kan heller ikke lave licen type om. så linux vil foralt være gratis (kernel altså).

men med det faktum at M$ har opkøbt noget af Corel linux, vis jo bare at de måske er lidt bange for at linux vil komme til at dominær end-user markede på et tidspunkt, og så på den måde være på den sikker siden, og sig at selvom M$ taber stor markedsandel så vil de stadig tjene nogle penge på Corel...men det stå jo frit for bruger om han vil bruge Red Hat, debian, corel eller en af de andre linux dist. han kunne jo også selv vælge at lave hans ejen dist.

jo ja det var bare det jeg ville sige :)
Avatar billede scz Nybegynder
06. oktober 2000 - 21:49 #18
søm -even
Avatar billede fs-p Nybegynder
08. oktober 2000 - 22:40 #19
Efter sigende er M$\' plan at udvikle deres nye .NET (dot-net) strategi. Den går vist ud på at lave en slags online-windows med masser  af fancy \"services\", der kun kører på M$-servere. Corel skal bruges til at skræddersy løsninger som får linuxbrugere til at bruge de nye .NET-services. Det er det rygte jeg har hørt.
Avatar billede andreasng Nybegynder
11. oktober 2000 - 15:20 #20
>> Hyldsgaard
Jeg er ikke bange for Microsoft, faktisk synes jeg aldeles ikke at der er noget galt med windows... ja det er faktisk et fremragende program. Jeg synes bare det er lidt tamt at lige så snart noget stabilt og genialt dukker op, så vil de have deres fingre i det, hvorefter de lader programmet lide under deres diktatur.
Undskyld at jeg ikke udtrykte mig klart, men jeg er skam glad nok for windows.
Avatar billede andreasng Nybegynder
11. oktober 2000 - 15:25 #21
Hvem vil have dette geniale og meget sjældne point.

bare sig frem!!!
Avatar billede svindler Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:16 #22
Send det til de sultne børn i Afrika!
Avatar billede nuno Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:20 #23
Jeg synes du skal give det til Microsoft - så kan de bruge det til at give væk her på Eksperten til den der kan lære dem at lave et ordentligt styresystem ;)

/nuno
Avatar billede scz Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:57 #24
nuno> yeah...lige mine ord :) (og så sidder man på en win box, mens man skrive det)
Avatar billede nuno Nybegynder
12. oktober 2000 - 17:16 #25
hehe ja - selvfølgelig gør man det, når man ikke kan tage sig sammen (her sparker jeg mig selv hårdt over skinnebenet) til at sætte sig ind i, hvordan man kører Linux :)

/nuno
Avatar billede nomiz Nybegynder
12. oktober 2000 - 17:20 #26
Købt aktier i Corel = Købt linux.... Der er vist nok en del forskel da hovedkernen af linuxsystemet er Redhat.com som producerer de bedste linux\'er.. Corel er et stort firma som også laver Corel Draw, printhouse og mange andre ok programmer... De har så også forsøgt sig med at lave en linuxversion som jeg personligt ikke bryder mig om, men hvaaa\' vi skal vel alle dø en dag..

- S\'s\'s\'s\'simon
(Je\'jeeg stammer)
Avatar billede andreasng Nybegynder
05. november 2000 - 14:38 #27
who the fuck want this god damn point...

  ..
  .  .
    .

Avatar billede scz Nybegynder
05. november 2000 - 15:14 #28
mig! *S*
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. november 2000 - 15:36 #29
yihaa
Avatar billede scz Nybegynder
05. november 2000 - 15:45 #30
Hmmm et ½ point til hver...det må blive det *S*
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. november 2000 - 15:47 #31
NEJ!!! OGSÅ MIG!!!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. november 2000 - 15:50 #32
Yeeaaahhh, .3333333 osv. :o)
Det tæller jo altsammen
Avatar billede andreasng Nybegynder
06. november 2000 - 10:02 #33
i får ét hver
Avatar billede andreasng Nybegynder
06. november 2000 - 10:04 #34
hey jeg gav jer et hver, hvorfor fanden står der \"0\" point ved de tre andre.

F**K

a**