Avatar billede fromsej Praktikant
31. oktober 2002 - 23:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lsass.exe

Jeg har lige installeret Sygate Firewall.
Nu kommer den jævnligt med en popup der siger at en fil med navnet LSASS.exe vil have adgang til nettet , den kalder den en ekseverbar DLL fil.
Er der nogen der ved hvad den fil gør og skal jeg lade den få adgang til nettet ?
MVH:
Fromsej.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 23:09 #1
Avatar billede fromsej Praktikant
31. oktober 2002 - 23:12 #2
Tak , rart med et hurtigt svar. *S*
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 23:14 #3
No prob.
På den side jeg linkede til kan du også finde info om mange andre windows services der kører i baggrunden, men som man måske ikke helt ved hvad gør.

/Schulze
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. november 2002 - 17:55 #4
Når der står: "This file should be LEFT ALONE" forstår jeg det sådan at denne fil ikke skal have adgang til nettet. Korrekt?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2002 - 18:18 #5
Nope, forkert. Det betyder at du ikke skal pille ved dens standard opsætning
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. november 2002 - 18:29 #6
Nå jo, men fromsej spørger jo om han skal lade den få adgang til nettet og hvor ser han det i dens standard opsætning.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2002 - 18:41 #7
Det skal have adgang. Fremgår vel også af linket. :)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. november 2002 - 18:46 #8
Fint , så havde jeg forstået det rigtigt. *S*
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. november 2002 - 20:28 #9
Kan godt være det er mig der er dum, men login skal vel ske fra den der nu engang sidder ved skærmen og ikke fra den der vil logge sig ind ude fra nettet.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2002 - 20:32 #10
perhaps>Det kommer jo an på om man prøver at logge på en remote server.
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. november 2002 - 20:48 #11
Har du selvfølgelig ret i schulze, men i en "normal" situation, hvis man kan sige det sådan, vil jeg nu nok ikke give tilladelse, men ok det er jo op til den enkelte, og jeg er vist nok kendt for at være lidt overforsigtig (har både BitGuard og XP's kørende samtidig)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. november 2002 - 21:06 #12
Er det så mit netværk der gør det?